منابع و ماخذ مقاله ارزیابی عملکرد

[email protected]
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح و کلیات تحقیق 1

مقدمه 2
1-1-بیان مسئله 3
2-1- اهمیت و ضرورت موضوع 5
3-1- اهداف تحقیق 8
4-1- پرسش های تحقیق 8
5-1- نوع و روش تحقیق 9
6-1- روش گردآوری اطلاعات 9
7-1- قلمرو تحقیق 9
8-1- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق 9
9-1-مراحل انجام تحقیق 11
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین 10
مقدمه 11
1-2- ارزیابی عملکرد 12
1-1-2-تعریف ارزیابی عملکرد 12
2-1-2- فلسفهی امروزین ارزیابی عملکرد 13
3-1-2- چرا بایستی عملکرد را بسنجیم؟ 13
4-1-2- عوامل مؤثر بر عملکرد سازمان 14
5-1-2-اهداف ارزیابی عملکرد سازمان 14
6-1-2- اهداف سیستم های ارزیابی عملکرد در شهرداری ها 15
7-1-2-فرآیند ارزیابی عملکرد 15
8-1-2- سیر تاریخی ارزیابی عملکرد 16
9-1-2- دیدگاه های ارزیابی عملکرد 16
2-2- مدل های ارزیابی عملکرد 18
1-2-2-مدل جایزهی دمینگ 18
1-1-2-2-معیارهای اصلی مدل دمینگ 18
2-2-2-مدل بنیاد کیفیت اروپا 19
3-2-2- جایزه کیفیت مالکوم بالدریج 21
4-2-2-مدل کارت امتیازی متوازن 22
1-4-2-2-ویژگیهای کارت امتیازی متوازن 23
2-4-2-2-مراحل پیاده سازی کارت امتیازی متوازن 24
3-4-2-2-منظرهای کارت امتیازی متوازن 24
4-4-2-2-شاخص های کارت امتیازی متوازن 26
5-4-2-2-مدل کارت امتیازی در بخش عمومی و غیرانتفاعی 28
5-2-2- مدل تعالی کسب و کار کانجی 28
6-2-2- دلایل انتخاب مدل کارت امتیازی کانجی توسط محقق 32
3-2- پیشینه تحقیق و مطالعات ارزیابی عملکرد شهرداری 34
1-3-2-پیشینه داخلی تحقیق 34
1-1-3-2- طراحی سیستم نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران 34
2-1-3-2- طراحی نظام ارزیابی عملکرد معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران 34
3-1-3-2- طراحی شاخص ها و نظام ارزیابی عملکرد شهرداری تهران 35
4-1-3-2- ارزیابی عملکرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور 36
5-1-3-2-ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل تعالی کسب و کار کانجی 36
6-1-3-2- ارزیابی عملکرد شهرداری کاشان با استفاده از کارت امتیازی متوازن 36
2-3-2- پیشینه خارجی تحقیق 36
1-2-3-2- شاخص های شهری برای مدیریت شهرها 36
2-2-3-2- نظام ارزیابی عملکرد شهرداری پرتوریا 38
3-2-3-2- نظام ارزیابی عملکرد شهرداری شارلوت 42
3-3-2-جمع بندی مطالعهی تطبیقی نظام ارزیابی عملکرد شهرداری ها 47
4-2-معرفی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران 48
1-4-2- ماموریت معاونت شهرسازی و معماری 48
2-4-2-هدف معاونت شهرسازی و معماری 49
3-4-2- اهم وظایف معاونت شهرسازی و معماری 50
5-2- نظام موجود ارزیابی عملکرد معاونت ها و مناطق 53
6-2- طرح جامع شهر تهران 54
7-2- برنامه پنج سالهی شهرداری تهران 55
8-2- برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری تهران 57
9-2- تعریف معیار و شاخص 59
1-9-2-تعریف معیار 59
2-9-2- تعاریف و ویژگی های شاخص 59
10-2-مدل مفهومی و مدل تحلیلی تحقیق 60
خلاصه 64
فصل سوم : روش شناسی تحقیق 67
مقدمه 68
1-3-روش تحقیق 68
2-3-جامعه آماری 69
3-3-نمونه آماری 69
4-3-روش نمونه گیری 70
5-3-ابزار جمع آوری اطلاعات 71
6-3-مقیاس اندازه گیری 71
7-3-روایی و پایایی ابزار 72
8-3-معرفی دو منطقهی 7 و 10 شهرداری تهران 73
1-8-3-معرفی منطقه 7 شهرداری تهران 73
2-8-3-معرفی منطقه 10 شهرداری تهران 74
10-3-روش های آماری مورد استفاده 75
11-3-ارتباط سوالات پرسشنامه با سوالات تحقیق و شاخص ها 76
خلاصه 79
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها 81
مقدمه 82
1-4-آمار توصیفی 83
1-1-4- توصیفداده های جمعیت شناختی شهروندان 83
1-2-4- توصیفداده های جمعیت شناختی متخصصان و کارشناسان 87
3-2-4- سن 87
2-4-آمار استنباطی 91
1-2-4- پاسخ به سوالات تحقیق از منظر شهروندان 92
2-2-4-نتیجه گیری آزمون پرسش های تحقیق از منظر شهروندان: 96
3-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر شهروندان در منطقه 7 97
4-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر شهروندان در منطقه 10 97
5-2-4- آزمون پرسش های تحقیق مربوط به کارشناسان و متخصصین 98
6-2-4-نتیجه گیری آزمون پرسش ها از منظر کارشناسان: 102
7-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر کارشناسان در منطقه 7 103
8-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر کارشناسان در منطقه 10 103
9-2-4- الویت بندی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری از منظر کارشناسان / پاسخ به سوال باز تحقیق 104
1-9-2-4- الویت بندی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری از منظر کارشناسان منطقه 7/ پاسخ به سوال باز تحقیق 104
2-9-2-4- الویت بندی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری از منظر کارشناسان و متخصصین منطقه 10/ پاسخ به سوال باز تحقیق 105
10-2-4- پاسخ به سوال اصلی تحقیق از نظر شهروندان و کارشناسان معاونت شهرسازی منطقه 7 107
12-2-4- الویت بندی مولفه های یادگیری سازمانی در منطقه 7 110
13-2-4- الویت بندی مولفه های تحقیق در منطقه 7 110
14-2-4- الویت بندی مولفه های یادگیری سازمانی در منطقه 10 111

15-2-4- الویت بندی شاخص های تحقیق در منطقه 10 111
16-2-4-ضریب همبستگی پیرسون بین ابعاد کارت امتیازی کانجی 112
خلاصه 112
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها 110
مقدمه 111
1-5- خلاصه نتایج تحقیق 111
1-1-5-پاسخ به سوالات تحقیق و تحلیل یافته ها 114
2-5- محدودیت های تحقیق 119
3-5- ارائه راهکارها و پیشنهادها 120
4-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده 124
خلاصه 124
منابع II
پیوست‌ شماره یک VI
( پرسشنامه تحقیق) VI

فهرست شکل‌ها
عنوان صفحه
شکل 1-1: مراحل انجام تحقیق 11
شکل 1-2: نمای کلی مدل دمینگ 19
شکل 2-2 : نمای کلی مدل بنیاد اروپایی کیفیت 20
شکل3-2: شمای کلی مدل کیفیت مالکوم بالدریج 22
شکل 4-2: مدل کارت امتیازی متوازن 26
شکل 2-5 : رابطه علت و معلولی در چهار وجه مدل ارزیابی متوازن 27
شکل 6-2: ارزیابی عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن برای بخش عمومی و دولتی 28
شکل 7-2 : کارت امتیازی کانجی 30
شکل 8-2: اولویت های استراتژیک شهرداری پرتوریا 39
شکل9-2: ارتباط مولفه های استراتژیک و شاخص های اصلی در شهرداری پروتوریا 41
شکل10-2: چارچوب عملکرد شهرداری شارلوت 43
شکل 11-2: مدل ارزیابی متوازن شهر شارلوت 44
شکل 12-2 : نمودار حوزه ماموریتی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بر اساس طرح جامع شهر تهران 51
شکل13-2 : جایگاه برنامه عملیاتی شهرداری تهران در میان سایر برنامه ها و اسناد توسعهی شهری 58
شکل 14-2 : مدل مفهومی تحقیق 62

فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-2 : سیر تاریخی ارزیابی عملکرد 16
جدول 2-2: تفاوت دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 17
جدول 3-2: اجزای مدل تعالی کسب و کار کانجی 29
جدول 4-2: اهداف و معیارهای استراتژیک کارت امتیازی در شهرداری تهران 35
جدول 5-2 : پاره ای از شاخص های استفاده شده در شهرداری شارلوت 45
جدول 6-2 : مدل ارزیابی متوازن اداره حمل و نقل شهر شارلوت 46
جدول 7-2: نظام ارزیابی عملکرد شهرداری های نمونه در کشورهای جهان 47
جدول 8-2 : چشم انداز، اهداف کلی و راهبردهای مربوط به حوزهی ستادی شهرسازی و معماری در شهرداری تهران 56
جدول9-2 : مفاهیم و زمینه های کلی ساخت شاخص های فصل دوم برنامه عملیاتی شهرداری تهران 57
جدول 2-11 : مدل تحلیلی تحقیق 63
جدول 1-3: سؤالات مربوط به متغیرها و ضریب پایایی هر یک از زیرساخت های پرسشنامه 73
جدول 3-3: ارتباط سوالات پرسشنامه با سوالات تحقیق و شاخص ها 77
جدول 1-4: توزیع فراوانی شهروندان بر حسب سن 83
جدول2-4: توزیع فراوانی شهروندان بر حسب تحصیلات 84
جدول3-4: توزیع فراوانی شهروندان بر حسب نوع فعالیت 85
جدول4-4: توزیع فراوانی شهروندان بر حسب وضعیت سکونت 86

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   منابع و ماخذ مقالهبانکداری الکترونیک

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

جدول5-4: توزیع فراوانی شهروندان بر حسب سال های سکونت یا اشتغال در منطقه 86
جدول 6-4: توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب سن 88
جدول7-4: توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب تحصیلات 88
جدول8-4: توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب رشته تحصیلی 89
جدول9-4: توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب سابقه کار 90
جدول10-4: توزیع فراوانی کارشناسان بر حسب نوع شغل 91
جدول11-4: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه 92
جدول 12-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های یادگیری سازمانی در دو منطقه 7 و 10 از منظر شهروندان 93
جدول 13-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های تعالی فرآیند در دو منطقه 7 و 10 از منظر شهروندان 93
جدول 14-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های ارزش ذینفع در دو منطقه 7 و 10 از منظر شهروندان 94
جدول 15-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های رضایت ذینفعان در دو منطقه 7 و 10 از منظر شهروندان 95
جدول16-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق اهداف برنامه عملیاتی شهرداری در دو منطقه 7 و 10 از منظر شهروندان 96
جدول 17-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی 97
جدول 18-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی 97
جدول19-4: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن جامعه 98
جدول 20-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های یادگیری سازمانی در دو منطقه 7 و 10 از نظر کارشناسان 99
جدول 21-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های تعالی فرآیند در دو منطقه 7 و 10 از نظر کارشناسان 100
جدول 22-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های مالی در دو منطقه 7 و 10 از نظر کارشناسان 100
جدول 23-4: آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص های ذینفعان در دو منطقه 7 و 10 از نظر کارشناسان 101
جدول 24-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق اهداف برنامه عملیاتی شهرداری در دو منطقه 7 و 10 از نظر کارشناسان 102
جدول 25-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی 103
جدول 26-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی 103
جدول27-4: اولویت بندی تأمین نیازهای ذینفعان منطقه 7 104
جدول28-4: اولویت بندی افزایش درآمدهای معاونت شهرسازی منطقه7 104
جدول30-4: اولویت بندی افزایش مهارت ها و توانایی های کارکنان معاونت منطقه 7 105
جدول31-4: اولویت بندی تأمین نیازهای ذینفعان منطقه 10 105
جدول32-4: اولویت بندی افزایش درآمدهای معاونت شهرسازی منطقه10 106
جدول33-4: اولویت بندی افزایش کمیت و کیفیت خدمات معاونت شهرسازی منطقه10 106
جدول34-4: اولویت بندی افزایش مهارت ها و توانایی های کارکنان معاونت شهرسازی منطقه10 106
جدول 35-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص ها در منطقه 7 از منظر شهروندان و کارشناسان 107
جدول 36-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص ها در منطقه 10 از منظر شهروندان و کارشناسان 109
جدول 37-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی شاخص های یادگیری سازمانی 110
جدول 38-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی مؤلفه های تحقیق 110
جدول 39-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی شاخص های یادگیری سازمانی 111
جدول 40-4: آزمون فریدمن جهت اولویت بندی مؤلفه های تحقیق 111
جدول3-5 :میانگین امتیازات داده شده به بعد یادگیری سازمانی 114
جدول4-5 : میانگین امتیازات داده شده به بعد تعالی فرآیند 116
جدول5-5: میانگین امتیازات داده شده به بعد ارزش ذینغع 117
جدول6-5: میانگین امتیازات داده شده به بعد رضایت ذینفع 118
جدول7-5: نتایج آزمون پرسش های تحقیق از منظر شهروندان 118
جدول8-5: نتایج آزمون پرسش های تحقیق از منظر کارشناسان 119
جدول 9-5: جمع بندی وضعیت عملکرد معاونت شهرسازی شهرداری تهران در منطقه 7 و 10 از دید شهروندان و کارشناسان 119

فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار1-4: نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 84
نمودار2-4: نمودار فراوانی شهروندان بر حسب تحصیلات 85

نمودار3-4: نمودار فراوانی شهروندان بر حسب نوع فعالیت 85
نمودار4-4: نمودار فراوانی شهروندان بر حسب وضعیت سکونت 86
نمودار5-4: نمودار فراوانی شهروندان بر حسب سال های سکونت در منطقه 87
نمودار6-4: نمودار فراوانی کارشناسان بر حسب سن 88
نمودار7-4: نمودار فراوانی کارشناسان بر حسب تحصیلات 89
نمودار8-4: نمودار فراوانی کارشناسان بر حسب رشته تحصیلی 90
نمودار9-4: نمودار فراوانی کارشناسان بر حسب سابقه کار 90
نمودار10-4: نمودار فراوانی کارشناسان بر حسب نوع شغل 91
نمودار 11-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص ها در منطقه 7 از منظر شهروندان و کارشناسان 108
نمودار 12-4 : آزمون t دو نمونه ای مستقل برای تحقق شاخص ها در منطقه 10 از منظر شهروندان و کارشناسان 110

فصل اول
طرح و کلیات تحقیق

مقدمه
محققان علم مدیریت معتقدند، هر چه که اندازه گیری نشود قابل مدیریت کردن نیست. در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش های پیش روی سازمان ها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه ریزی بر اساس نقاط قوت و ضعف بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.
همه سازمان ها، چه دولتی و چه خصوصی برای توسعه، رشد و پایداری در عرصهی رقابتی امروز به ارزیابی عملکرد فعالیتها و فرآیندهای خود نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند کارایی و اثربخشی برنامه های سازمان، فرآیند و نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. سازمان های کارا به جمع آوری و تحلیل داده ها بسنده نمی‌کنند، بلکه از این داده ها برای بهبود سازمان و تحقق رسالت ها و استراتژی های سازمان استفاده می کنند. به عبارت دیگر، به جای ارزیابی عملکرد صرف به مدیریت عملکرد می پردازند.
با گذشت زمان برخی سازمان ها محدودیت سیستم حسابداری را در سنجش عملکرد سازمان درک کردند و دست به توسعهی سیستم هایی زدند که دارایی های نامشهود سازمان را که سیستم حسابداری سنتی قادر به اندازه گیری آن نبودند را اندازه می گرفت. بسیاری از سازمان ها از این سیستم ها در کنار حسابداری برای سنجش عملکرد استفاده می نمودند اما ترکیب این دو سیستم نیز نمی تواند به طور کامل تمامی ابعاد سازمان را اندازه گیری نماید.
لذا سازمان ها به سیستمی نیاز خواهند داشت تا علاوه بر اندازه گیری تمامی ابعاد سازمان، میزان موفقیت سازمان در

دیدگاهتان را بنویسید