عوامل موثر در طراحی یک سایت حرفه ای

عوامل موثر در طراحی یک سایت حرفه ای

 

برخلاف طرز فکر اشتباهی که رایج شده، یک وب‌سایت، فقط یک وب‌سایت نیست! یک وب‌سایت منسوخ شده، به برند شما صدمه می‌زند و این براساس یک احتمال نیست بلکه یک آسیب حتمی است.
بنابراین چطور می‌توان در طراحی یک وب سایت حرفه‌ای موفق شد؟ با رعایت چهار گام  و عوامل مؤثر در طراحی سایت که در ادامه بیان می‌شود، می‌توان در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرد. اما سؤال اصلی این است که درواقع طراحی سایت چیست؟ طراحی وب کلاً در چه مورد است؟ چرا از اهمیت بالایی برخوردار شده است؟ چطور می‌توان طراحی سایت های مختلف از جمله: طراحی وب سایت ووکامرس و طراحی وب سایت فروشگاهی را درست و اصولی انجام داد؟

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیزی است که نما و مفهوم کلی را وقتی‌که از یک وب‌سایت استفاده می‌کنید، ایجاد می‌کند. این پروسه شامل: برنامه‌ریزی و ایجاد عناصر یک ‌سایت، از ساختار و طرح‌بندی تا تصاویر، رنگ‌ها، فونت‌ها، گرافیک‌ها و عوامل موثر در طراحی سایت می شود.

طراحی سایت چندین مؤلفه دارد که با هم کار می‌کنند تا تجربه‌ی نهایی یک وب‌سایت را ایجاد کنند، که شامل، طراحی گرافیکی، طراحی تجربه‌ی کاربر، طراحی رابط، بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO)  و ایجاد محتوا می‌شوند. این عناصر تعیین می‌کنند که یک وب‌سایت چطور به نظر می‌رسد، چه حسی به کاربر القا می کند و در دستگاه‌های مختلف به چه صورت کار می‌کند. اگر می‌خواهید درباره‌ی کل فرآیندها بدانید، این راهنمایی جامع را در مورد ایجاد یک وب‌سایت بررسی کنید.

چرا طراحی وب‌سایت دارای اهمیت است؟

اولین تأثیرات در معرفی برند بسیار مهم است. شاید در این مطلب به حد کافی نتوان به این نکته  تأکید کرد؛ در صورت نداشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای قوی، معرفی برند با خطر مواجه می‌شود. مشتریان که در آینده که به دنبال سایت برند مورد نظر هستند و ولی پیدا نمی‌کنند شاید فکر کنند آن برند از شغل خود خارج شده و در صورت جست‌وجو سایتی سطح پایین پیدا می‌کنند، موجب می‌شود این تأثیر را بگیرند که زیاد به محصول یا شرکت خود اهمیت نمی‌دهند. با استفاده از طراحی مناسب سایت می‌توان هر رابطه‌ای که بر روی وب‌سایت آغاز می‌شود را تبدیل به یک رابطه‌ی عالی نمود. اکنون که می‌دانید شرایط حاکم بر اهمیت سایت از چه قرار است، 5 گام مؤثر برای موفقیت یک وب‌سایت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گام اول: طراحی بی‌نظیر یک وب‌سایت

طراحی بی‌نظیر و خاص یک برند تنها در سایت خلاصه نمی‌شود، بلکه در مورد سایر طراحی‌ها اعم از: طراحی تصویر یا استیکر، قسمت زیادی از آن چیزی که خوب و چشمگیر تلقی می‌شود، بستگی به ذائقه‌ی مخاطب دارد. یک سایت حرفه‌ای با طراحی خوب، سایتی است که موجب ایجاد تجربه‌ای باشد که کاربر به دنبال آن است.
طراحی سایت در صورتی مؤثر واقع می‌شود که فضای اینترنتی را برای کاربر به ‌اندازه‌ی فضای فیزیکی ملموس کند. زمانی که یک کاربر به‌ عنوان یک مخاطب وفادار وب‌سایت مورد نظر را دنبال می‌کند، یعنی این سایت توانسته در ذهن مخاطب مؤثر واقع شود. عوامل مؤثر می‌توانند هر چیزی اعم از: ثبت ‌نام راحت برای یک خبرنامه، انجام یک خرید آسان، باز کردن یک حساب و ساختن اکانت در سایت یا دسترسی به محتوای بیشتر نیز باشند. چنانچه فکر می‌کنید طراحی ظریف و منحصربه‌فرد بر روی این عوامل مؤثر نیست، مجدد بررسی کنید. وب‌سایت در نظر کاربر باید جذاب باشد به ‌ویژه برای کاربران شما.

تطبیق درست برند با طراحی وب‌سایت بسیار حائز اهمیت است، به‌ طوری که حتی با شکوه‌ترین سایت اگر با برند مطابقت نداشته باشد، بی‌فایده می‌باشد. مراجعه‌ کننده‌ها معمولاً سایت‌هایی را می‌پسندند که سرگرم کننده باشند و با ظرافت هر چه تمام متناسب با برند طراحی شده‌اند. این‌که چطور به آن دست پیدا می‌کنید مهم نیست، یک سایت حرفه‌ای با وجود عناصر طراحی مؤثر راه‌ حل موفقیت شما را در طراحی سایت هموار می‌کند. مجموعه طراحی وب ‌سایت دیبا ارتباط در سال 1389 با طراحی سایت در ارومیه پا به این عرصه گذاشت و پیوسته در حال ارائه خدمات در سراسر ایران و کشورهای منطقه و اروپایی نیز می‌باشد.

طراحی وب‌سایت ریسپانسیو (واکنش گرا)

یکی از نکات بسیار مهم که این روزها گوگل بیشتر از قبل بر آن تأکید دارد، طراحی یک سایت واکنش گرا (ریسپانسیو) است. امروزه داشتن یک وب‌سایت که در کلیه‌ی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های دیجیتال و هوشمند به ‌طور درست و اصولی بارگذاری شود، از اولویت‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود.

سرعت وب‌سایت

چنانچه با این تفکر که با افزایش سرعت اینترنت، دیگر سرعت سایت مؤثر نیست، سخت در اشتباه هستید! سرعت بارگذاری وب‌سایت یکی از معیارهای رتبه‌بندی سایت در گوگل به شمار می‌رود. در صورتی سایت مورد نظر بعد از 3 ثانیه به ‌طور کامل بارگذاری می‌شود که کار طراحی سایت به ‌درستی انجام شود اما درصورتی‌که زمان بارگذاری سایت شما طولانی شود، بهتر کار این است که همین الان به دنبال سبک‌سازی سایت باشید.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   آداک 24

گام دوم : تولید محتوا پادشاه یک وب ساب حرفه‌ای

تولید محتوا می‌تواند شامل: نوشتن اطلاعات یک محصول، یک مقاله، آموزش یک مبحث و حتی طراحی یک عکس هم باشد. در صورتی ‌که محتوای یونیک در سایت تولید نشود و از مطالب و عکس‌های سایر سایت‌های موجود در گوگل استفاده شود، در حقیقت برای رتبه گیری دیگر سایت‌ها کار می‌شود.
برای کسب موفقیت در تولید محتوای سایت، ابتدا باید بر روی استراتژی محتوا کار شود، به ‌طوری که مخاطبان هدف شناسایی شوند، روی کلمات کلیدی تحقیق انجام شود، برای بیانیه سرمقاله محتوا تولید شود و یک برنامه توزیع و انتشار محتوا نیز تهیه شود.

در سال‌های اخیر گوگل اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای تولید محتوا قائل شده است که به نظر بیشتر کارشناسان سئو اگر تنها روی تولید محتوا تمرکز شود نصف بیشتر مسیر موفقیت سایت طی شده است.

گام سوم : سئو در وب‌سایت

زمانی که کلمه سئو به زبان می‌آید، قابلیت این را دارد که ساعت‌ها در مورد همین کلمه‌ی سه‌حرفی صحبت کرد و نقد و بررسی انجام داد. انواع سئو شامل: سئو تکنیکال، سئو کپی رایتنگ، سئو کلاه‌ سفید و. . . می‌شود. در حقیقت بهترین وب‌سایت‌ها هم بدون داشتن بازدید و مراجعه کننده بی‌فایده هستند. انجام سئو به صورت صحیح برای یک سایت کمک می‌کند وب‌سایت مورد نظر توسط موتورهای جست‌وجو از جمله گوگل بیشتر دیده شود.

بحث ما در این مطلب بیشتر راجع به سئو تکنیکال به عنوان یکی از عوامل موثر در طراحی سایت است زیرا دیگر گام‌ها همانند: تولید محتوا و بک لینک سازی جزو شاخه‌های سئو به شمار می‌آیند و جزو دوم گام مؤثر ما می‌باشند. توجه داشته باشید که هدف از سئو تکنیکال، راحتی خزش موتورهای جست‌وجو در سایت و ایندکس شدن سایت مطرح از مواردی از جمله: ( نقشه سایت، داده‌های ساختاریافته، Bread crump ، فایل robots.txt  و…. ) صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که انجام سئو یک ‌بار برای همیشه صورت نمی‌گیرد چرا که قوانین سئو همه روزه در حال تغییر و تحول هستند، بنابراین یک وب‌سایت حرفه‌ای همواره باید مورد بررسی و آنالیز قرار بگیرد تا کلیه‌ی موارد آن در بهترین وضعیت ممکن قرار گرفته باشند.

گام چهارم : تأثیر بک لینک در سایت

بک لینک در بهینه‌سازی موتور جستجو به ‌عنوان یک پیوند یا لینکی است که یک صفحه سایت را به یک صفحه وب‌سایت دیگر مرتبط می‌کند. با آپدیت الگوریتم‌های گوگل دیگر مانند گذشته نیست که هر چه تعداد پیوندهای ورودی یک سایت بیشتر باشد، سایت جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد. در حال حاضر به کیفیت پیوندها نسبت به تعداد آن‌ها توجه بیشتری می‌شود. بنابراین از خرید بک لینک‌های نامعتبر یا خرید یک‌ باره هزاران بک لینک به‌شدت پرهیز کنید. پیشنهاد دیبا ارتباط خرید رپورتاژ آگهی و همین‌طور خرید بک لینک از سایت‌های مرتبط با موضوع فعالیت سات مورد نظر برای طولانی مدت می‌باشد.

گام‌های مؤثر در طراحی وب‌سایت چیست؟

چند روش گوناگون وجود دارد که بتوان وب‌سایت مورد نیاز را به دست آورد. روشی که برای هر شخص و شرکت صحیح است بستگی به نیاز شخص به یک و با سایت با چه مقدار پیچیدگی دارد. این‌که چقدر می‌خواهد هزینه کند و چه مقدار از کار را خود شخص انجام دهد.

در نتیجه چطور می‌توان فهمید که نیاز به یک سایت سفارشی دارید یا یک قالب آماده برای ایجاد سایت بهتر است؟
همه‌ی این موارد بستگی به هدفی دارد که برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید. در صورتی ‌که مقیاس بندی، قسمتی از برنامه‌ی شغلی شما می‌باشد، یک سایت را به‌طور اختصاصی سفارش دهید و چنانچه نیاز هست که سایت، در موتور جست‌وجو مورد پسند واقع شود، در صورتی ‌که تمایل دارید سایت را با نیازهای شغلی گوناگون تطبیق دهید، چنانچه ایده‌های خیلی ویژه‌ای در مورد وب‌سایت در نظر دارید که باید سایت طبق توصیفات خاصی ساخته شود، شما نیاز به طراحی یک سایت سفارشی دارید.
هنگامی‌ که این موارد برای شما در اولویت نباشند و یک بودجه‌ی محدود داشته باشید، داشتن یک قالب سفارشی، روش انجام صحیح این کار است.

با توجه به عوامل موثر در طراحی سایت ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و طراحی یک سایت اصولی و صحیح، به‌ عنوان یک فرایند پیچیده، موارد زیادی برای تحلیل و بررسی دارند. خبر خوش این‌که، شما به ‌تنهایی مجبور به انجام آن نیستید. دیبا ارتباط به‌عنوان یک شرکت طراحی سایت حرفه‌ای در کنار شماست که می‌توانید با تکیه بر مهارت‌های ما نتیجه‌ی عالی بگیرید.

آیا می‌خواهید برای شغل خود، داری یک وب‌سایت حرفه‌ای باشید؟ با طراحان سایت با استعداد از جمله دیبا ارتباط کار کنید تا این اتفاق برای سایت شما رخ دهد.

 

کاربر