پایان نامه روانشناسی : مالیات بر درآمد

استانی در سراسر کشور پیشنهاد شده است(گریفیث، 2004، ص1).

انواع مالیات
درحالیکه تاکنون مالیات بر دارایی و درآمد مرکز توجه مذاکرات را تشکیل می داده است، ایالت هایی همانند آلاسکا، لوئیزیانا، کارولینای جنوبی و تنسی به دنبال مالیات بر فروش بودند. به وسیله بررسی هزینه و سود هر سه نوع مالیات راحت تر می توان بررسی کرد که کدامیک در تامین بودجه آموزش سودمندتر هستند، بنابراین هریک از ین سه انوع مالیات در زیر بررسی می شود(کنفرانس ملی استیت لجیسلیترز،2008) .
مالیات بر دارایی ها
معمول ترین منبع درآمد برای آموزش و پرورش را تشکیل می دهد، ورمونت یکی از چهار ایالتی است که مالیات بر دارایی ها حدود 10 درصد از درآمدش را دربر می گیرد(کنفرانس ملی استیت لجیسلیترز،2002) . مالیات بر دارایی رو به منسوخ شدن می رود، بدلیل اینکه این نوع مالیات ها بر اساسی استوارند که به نظر غیرمنصفانه می رسد، این نوع مالیات ها رو به کاهش هستند زیرا کسانی که درآمد پایین تری دارند نرخ مالیات بالاتری را می پردازند (لری،2008) .
مالیات بر درآمد
مالیات بر درآمد مزایای فراوانی دارد و منبع تامین بودجه ای پر دوام برای آموزش و پرورش محسوب می شود. به سهولت قابل مدیریت کردن است و منبعی بالقوه برای افزایش درآمد است(پرنت،2008) . چارچوب مالیات بر درآمد همانند چارچوب فدرال است بنابراین ایالت ها فقط به تطبیق طبقه ها و سایر نرخ ها نیاز خواهند داشت (لری،2008) . مالیات بر درآمد همچنین می تواند مالیات تصاعدی کاملا در دسترس باشد(نیوجرسی اسکول بوردز،2007) . سیستم مالیات تصاعدی آنهایی هستند که افراد ثروتمندتر در اجتماع، بالاترین مالیات را تحمل می کنند(لری،2008) .
مالیات بر فروش (مالیات غیرمستقیم بر کالاهای داخلی)
مالیات بر فروش مالیاتی فدرالی یا ایالتی است که در آن مالیات بر تولید یا توزیع کالاها یا فعالیت های غیرضروری مشخصی، اعمال می شود. مالیات غیرمستقیم ظرفیت بالایی برای ایجاد درآمد دارد و می تواند منبع درآمد پایدارتری به نسبت مالیات بر درآمد باشد به این دلیل که مردم مجبور به خرید خوراک و پوشاک و امثال آنها حتی با وجود بحران و رکود اقتصادی هستند. به هر حال، این نوع مالیات اغلب کاهش می یابد زیرا مبلغی که افراد برای خرید صرف می کنند به سرعت افزایش درآمدها، افزایش نمی یابد(لری،2008) .
بعضی از مالیات های غیرمستقیم انتخاب شده ممکن است مردم پسند باشد، به هر حال اگر این مالیات فقط بر محصولاتی وضع شود که از نظر اغلب افراد نامطلوب هستند یا به صرف هزینه اجتماعی می انجامند، مانند الکل و سیگار (بعضی اوقات به آن مالیات بر جرم اطلاق می شود) مشکلی که ایجاد می شود این است که افزایش این مالیات باعث دلسردی و نشانگر رفتارهای ناسازگار و بد است(لری،2008) .
نوعاً این نوع مالیات بیشتر به محصولاتی مانند سیگار و سوخت های فسیلی تعلق می گیرد که می تواند استعمال سیگار را تقلیل دهد و باعث استفاده از راه هایی در حمل و نقل شود که کمتر به محیط زیست آسیب بزند و همینطور مالیات غیرمستقیم به صورت منفی تحت تاثیر شرایط اقتصادی ایالت قرار می گیرد.

جدول (3-4) ) خط مشی وضع مالیات و مصارف آن در ایالتهای آمریکا

ایالت مالیات های مورد استفاده برای تامین بودجه آموزش و پرورش
آلاباما(Alabama) دارایی ها، فروش، سرگرمی، تنباکو، الکل، سوخت، مالیات های چندگانه بر مبنای اجاره.
آلاسکا(Alaska) دارایی ها و مالیات بر فروش(مالیات غیرمستقیم)
آریزونا(Arizona) مالیات بر دارایی
آرکانزاس(Arkansas) دارایی، املاک شخصی و مالیات تفکیک
کالیفرنیا(California) دارایی و فروش
کولورادو(Colorado) دارایی، مالکیت های ویژه (خودرو)
کانکتیکات(Connecticut) مالیات بر دارایی ها
فلوریدا(Florida) مالیات بر دارایی
جورجیا(Georgia) دارایی و فروش
هاوایی(Hawaii) مالیات ندارد
آیداهو(Idaho) مالیات بر دارایی
ایلینویز(Illinois) مالیات بر دارایی
ایندیانا(Indiana) مالیات بر دارایی، خودرو ، موسسات مالی و درآمد
آیوا(Iowa) مالیات بر دارایی و درآمد
کانزاس(Kansas) مالیات بر دارایی و خودرو
کنتاکی(Kentucky) مالیات بر دارایی،خودرو،صنایع همگانی(برق،تلفن)،درآمد،جریمه مالیات و مالیات بر مجوز شغلی
لوئیزیانا(Louisiana) مالیات بر دارایی و فروش
مریلند(Maryland) مالیات بر دارایی و درآمد
ماساچوست(Massachusetts) مالیات بر دارایی، خودرو، فروش و هتل/ وسایل راحتی
میشیگان(Michigan) مالیات بر دارایی
مینه سوتا(Minnesota) مالیات بر دارایی و مالیات های چندگانه
میسی سی پی(Mississippi) مالیات بر دارایی
میسوری(Missouri) مالیات بر دارایی
مونتانا(Montana) مالیات بر دارایی، مالیات بر خودرو، وسایل سرگرمی، نفت، گاز، ذغال سنگ
نبراسکا(Nebraska) مالیات بر دارایی، مالیات بر گواهینامه و عایدات ناشی از فروش
نوادا(Nevada) مالیات بر دارایی، ، خودرو
نیوهمپشایر(NewHampshire) مالیات بر دارایی
نیو جرسی(New Jersey) مالیات بر دارایی
نیومکزیکو(New Mexico) مالیات بر دارایی
نیویورک(New York) مالیات بر دارایی، اشتراکی از مالیات بر خدمات ایالتی و صنایع همگانی(مانند برق و تلفن)
نورث کارولینا(NorthCarolina) مالیات بر دارایی و مالیات بر فروش (فقط برای ساختمان مدارس)
نورث داکوتا(North Dakota) مالیات بر دارایی و مالیات چندگانه

پس از بررسی راه های تامین بودجه آموزش و پرورش به کمک وضع مالیات موارد زیر در ایالت میسوری پیشنهاد شد تا در ساختار مالیاتی ایالت قرار گیرد.
جایگزینی سیستم مالیات بر درآمد فردی کنونی با سیستمی با نرخ یک دست مالیاتی برای مشاغل با نرخ %6.75.
حذف مالیات بر درآمد شرکت ها و جایگزینی مالیات حق استفاده از اسم تجاری با نرخ جدید برای تمامی مشاغل(میسوری تکس پالیسی، 2003) .
بروود (2003) در پژوهشی با عنوان «آموزش و پرورش عمومی، تامین بودجه آموزش و نظر عمومی: پنسیلوانیا چه نظری دارد؟» به این نتیجه دست یافت که، ساکنین پنسیلوانیا برای مشارکت با مسئولین ایالتی جهت افزایش بودجه آموزش و پرورش مشتاق هستند و البته از طرفی عده ای هم این سیستم را از نهاد غیرمنصفانه می دانند. ساکنین پنسیلوانیا مایل هستند میزان بیشتری پرداخت کنند تا با بالاتر رفتن درآمد آموزش و پرورش، برنامه های جدید آموزش و پرورش هم توسعه پیدا کنند، حتی اگر مالیات بر درآمد افزایش پیدا کند و بتواند باعث حمایت از این طرح های جدید در آموزش و پرورش شود. آنها همچنین بسیاری از این برنامه های ابتکاری مربوط به آموزش و پرورش که به وسیله مسئولین ایالتی پیشنهاد شده را نیز حمایت می کنند، به هر حال پنسیلوانیا نیاز دارد که متقاعد شود که یادگیری بوسیله پذیرش آنها ارتقا پیدا خواهد کرد. اگر این برنامه ها ثابت کنند که در ایجاد نتایج بهتر موثر هستند، انتظار می رود که حمایت ها از آنها نیز افزایش پیدا کند(بروود، 2003).
قبل از اصلاحات قانونی در سال 1996 که سرمایه‌ ملی برای توسعه آموزش ابتدائی و افزایش ارزش را برای حرفه تدریس ایجاد کرد به‌کارگیری آن در سال 1998 آغاز گردید و درآمد ملی مالیات بین ایالت‌ها و شهرها تقسیم گردید بدون این که تقسیم برابری ( عادلانه‌ای ) ازهزینه‌های آموزش بین شبکه‌های مدارس شهر و ایالت صورت گرفته باشد این حقیقت به افزایش قابل توجه نابرابریهای منطقه‌ای کمک کرد . همچنین. پس از این که رهنمودهای آموزشی و چارچوب قانونی مشخص گردید تا سال 1996 هیچ تعریفی به‌عنوان چیزی که می‌توانست به‌عنوان هزینه‌های آموزشی توصیف شود وجود نداشت.
این غفلت منجر به استفاده غیر ضروری از سرمایه گذاریهای وجوه آموزشی برای بسیاری از اهداف دیگر گردید. ایجاد حرفه تدریس یک سرمایه گذاری قابل توجهی است که به‌طور خودکاری سرمایه‌های عمومی اختصاص داده شده برای آموزش ابتدائی اجباری را توزیع مجدد می کند و به حذف بسیاری از مشکلات مرتبط با تقسیم و کاربرد سرمایه‌های آموزشی کمک کرده است. از زمانی که یک تعریف جدید ارائه شد که چه چیز می‌بایستی به‌عنوان هزینه‌های آموزشی توصیف شود این امر میسر گردید که این منابع به‌طور عمومی توزیع مجدد شود از طریق سرمایه‌ها، بر طبق یک برنامه عمومی که از قبل اعلام شده بود که به‌طور قابل ملاحظه‌ای توانایی برنامه ریزی ایالت‌ها و شهرها را افزایش داد و بازرسی این که چطور آن‌ها از اختیارات رسمی خود استفاده می‌کنند را تسهیل کرد( د. ر.جونز –ترجمه هادی شیرازی -1384). از این طریق اصلاحات قانونی که حرفه تدریس را بنیان نهاده بود نیازمند این بود که دارای نمایندگان جامعه شهری در سطوح مختلف دولتی باشد. بدین منظور که هدف بازرسی کردن این که چطور سرمایه‌ها مورد استفاده واقع می‌شوند.حرفه تدریس مورد توجه است به‌عنوان یک اقدام اولیه مهم و به‌عنوان یک پارادایم جدید برای خط مشی‌های عمومی در زمینه‌های آموزش به‌طور منحصر به فردی طراحی گردیده بود. به منظور دوره اجباری آموزش ابتدائی. منابع مالی در هر ایالت شامل 15% از کل درآمدهای مالیاتی و توزیع مجدد آن‌ها بین ایالت‌ها و ادارات شهری و مربوط به شهرداریها می‌شود در 1998 مقدار سرمایه گذاریها در حرفه تدریس در حدود 1303 بیلیون دلار بود. بر پایه‌این مقادیر موجود در رابطه با سرمایه در هر ایالت. میزان دانش آموزان نسبت به سال مورد محاسبه قرار گرفت و سرمایه‌ها بر طبق تعداد واقعی دانش آموزان ثبت نام شده به ایالت‌ها و شبکه‌های شهری اختصاص داده شد. به‌طور منحصر به فردی درآمدهای حاصل از مالیاتهای محلی حرفه تدریس را در بر نمی‌گرفت اما ایالت‌ها و شهرها بایستی 25% از درآمدهای مالیاتی‌شان را در امور آموزش که 15% از این مقدار بایستی در آموزش ابتدائی سرمایه گذاری شود. به علاوه برای اطمینان از برابری در توزیع سرمایه‌ها در هر ایالت. اصلاحات قانونی که در مورد این قبیل وجوه ایجاد شده بود مکانیسمی را برای کاهش نابربریهای ناحیه‌ای که از طریق افزایش سرمایه‌های در دسترس برای اختصاص به امر آموزش به وجود آمده بود ایجاد کرد. در این ایالت‌ها در جایی که هزینه هر دانش آموز نسبت به سال پائین‌تر از مقدار تعریف شده ملی بود. دولت مرکزی نیازمندیهای تکمیلی را مهیا می‌کرد. تا این که هر مدرسه حداقل از مقدار وجه مشخص شده در قانون را دریافت کند.
2- انگلستان :
انگلستان در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی گذشته از لحاظ دریافت شهریه های آموزشی قابل توجه می باشد. هزینه های آموزشی آن دسته از دانش آموزانی که در مدارس تحت حمایت دوایر محلی آموزش و پرورش آموزش می بینند از محل بودجه دوایر محلی و مرکزی آموزش تامین می شود. هزینه های آموزشی هریک از دوایر آموزش و پرورش و هیئت های مدیره بخش مراکز آموزش انگلستان نیز از محل بودجه اعطایی قسمت های آموزش و مالیات های ماخوذه از تامین اعتبار می گردد. بودجه اعطایی بخش مرکزی آموزش انگلستان برپایه ارزیابی استانداردهای آموزش دولتی مبنی بر برآورد نیازهای آموزش و حق الزحمه کادر آموزشی به دوایر محلی آموزش و پرورش تخصیص می یابد. در انگلستان مدارس کلیسا بر آموزش و پرورش تسلط دارند و مدارس دولتی مکمل مدارس کلیسا هستند و به دو صورت دولتی و آزاد می باشند. حدود 30 درصد مدارس به صورت مردمی توسط کلیساها برنامه ریزی و نظارت می شود( ای .زید رمن – ترجمه نفیسی -1382 ) .
گفتنی است که هر یک از دوایر محلی آموزش و پرورش به تخصیص بودجه ای برای کل خدمات تحصیل مبادرت می نمایند.دوایر مذکور به احداث مدارس، مراکز آموزشی مطابق با سیستم مدیریت محل خود مبادرت می نمایند. هیئت مدیره مدارس از مبلغ کل بودجه سالیانه حوزه آموزشی در طول سال تحصیلی مطلع بوده و مسئولیت صرف چنین بودجه ای را بر عهده دارند. با وجود اینکه مدارس ابتدایی و متوسطه انگلستان در خصوص تامین لوازم التحریر، کتب و سایر امکانات فوق برنامه دانش آموزان مسئولیتی بر عهده ندارند اما براساس مصوبه سال 1992 کالج ها و مراکز آموزشی جهت ارائه امکانات فوق برنامه، مبالغ ناچیزی شهریه از دانشجویان و دانش آموزان دریافت می کنند. به طور کل می توان گفت که اغلب مدارس و موسسات آموزش عالی توسط بخش مرکزی آموزش و از محل آژانس های تامین بودجه و اخذ شهریه تحصیل از اولیا و دانشجویان تامین اعتبار می گردد. علاوه بر این موسسات آموزشی بخصوص در سطوح عالی در جهت کسب درآمدهای مالی بیشتر به جلب حمایت کمیسیون های تحقیقاتی، شرکت های صنعتی و بازرگانی نیز مبادرت می نمایند. یکی از چشمگیرترین انواع خصوصی سازی در نظام دولتی طرحی به نام مدیریت محلی مدارس (LMS) است که از سال 1998 شروع شده، بر اساس این طرح منابع مالی مدارس با توجه به میزان ثبت نام آنان تعیین می شود بنابراین مدارس باید برای ثبت نام دانش آموزان با یکدیگر رقابت کنند.( ای . واگنر – ترجمه پری دخت وحیدی – 1387) .
هزینه های عمومی مقاطع آموزش پیش دبستانی و ابتدایی :
نرخ هزینه های عمومی جاری مقطع آموزش ابتدایی درکشور انگلستان بر30-29 درصد بودجه کل آموزشی کشور بالغ می گردد.هزینه عمومی مقطع آموزش ابتدایی به عنوان درصدی از Gnpاز3/1% طی سال تحصیلی1990- 1989 به 6 /1% طی سال تحصیلی1994-1993، افزایش یافته و این درحالی است که این میزان طی سال 1997-1996 به 4/1 درصد بالغ گردید. طی سال تحصیلی1997-1996Gnp در واحد کلی بر13000 پوند و هزینه سرانه دانش آموزان مقطع ابتدایی بر2040 پوند(6 /15% )بالغ گردید. این درحالی است که طی سال1989-1990 این مقدار از 6/15% به 7/17 درصد افزایش یافت. دراسکاتلند نیز هزینه کلی مقطع آموزش پیش دبستانی بر 8/79 میلیون پوند و هزینه سرانه بر2600 پوند بالغ می گردد. هزینه کلی مدارس ابتدایی اسکاتلند نیز بر1/862 میلیون پوند و هزینه سرانه بر1800 پوند بالغ می گردد.در ایرلند نیزهزینه سرانه مقطع آموزش پیش دبستانی بر1735 پوند برای هر دانش آموز بالغ می گردد.

جدول (4-4) نرخ هزینه های عمومی انگلستان
هزینه های سرانه ( بر مبنای پوند ) سال تحصیلی
1600 1990- 1989
1640 1991- 1990

 

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته روانشناسی و علوم تربیتی همه موضوعات و گرایش ها :روانشناسی بالینی ، تربیتی ، صنعتی سازمانی ،آموزش‌ و پرورش‌، کودکاناستثنائی‌،روانسنجی، تکنولوژی آموزشی ، مدیریت آموزشی ، برنامه ریزی درسی ، زیست روانشناسی ، روانشناسی رشد

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

1690 1992- 1991
1750 1993- 1992
1750 1994- 1993
1760 1995- 1994
1740 1996- 1995
2040- 1730
1997- 1996
جدول ( 4-4)
نرخ هزینه های سرانه دانش آموزان مدارس پیش دبستانی و ابتدایی
منبع : دایره مالی دپارتمان آموزش انگلستان

نرخ هزینه های عمومی آموزشی مقطع آموزش ابتدایی (طی سال های 1997- 1989 ) جدول (5-4)
هزینه های عمومی جاری مقطع آموزش ابتدایی به عنوان درصدی از GNP هزینه های جاری آموزش ابتدایی به عنوان درصدی از هزینه های عمومی آموزش جمعیت کل هزینه ها برحسب بودجه ناخالص ملی تعدادکل دانش آموزان ثبت نامی در مقطع آموزش ابتدایی هزینه های جاری آموزشی به جز (R&DI) هزینه های عمومی جاری مقطع آموزش ابتدایی سال

                                                    .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *