فروش پایان نامه : جستجوی اطلاعات

برای برنامه های تعطیلات خود فرزندان فدا می کنند و از طرف دیگر والدین از بودنِ زیاد با دوستان به منظور کاهش بودجه ی تعطیلات خانواده، امتناع می ورزند . در گروه های بسیار یکپارچه ، حتی تصمیم کلی برای رفتن ، زمانی مطرح می شود که برخی از اعضا نمی توانند به گروه سفر بپیوندند.
جاذبه ها و تسهیم تجربیات تعطیلات ممکن است برخی انگیزاننده های مهم برای سفر باشند . اغلب اتفاق می افتد که برخی افراد در واحد تصمیم گیری بخواهند سایر اعضا از تجربه ی گذشته او از یک واحد تصمیم گیری دیگر بهره برند. این ابتدائاً بر انتخاب مقصد تأثبر می گذارد ، مانند سه مثال زیر:
یک زن بومی فرانسوی دوست دارد که مکان های بسیاری را در فرانسه به شوهرش نشان دهد ، یک مرد جوان بعد از یک سفر مدرسه ای به یونان ممکن است به والدینش بگوید که شما باید حتماً به آن جا بروید ، یک عضو گروه دوستان تجربه اش از تنریف در اسپانیا را زمانیکه از امتیازات جزیره تمجید می کند ، بیان کند.
اغلب والدین سعی می کنند که تجربیاتشان را به فرزندانشان به عنوان بخشی از آموزش آن ها ، به آنان تلقین کنند . نوعی از آموزش بین نسلی و انتقال دانش سفر وجود دارد: در نتیجه ما تلاش می کنیم ، زیرا آنان فرزندان ما هستند و ما سعی می کنیم که سبک تعطیلاتمان را به آنان بیاموزیم ؛ ولی این کار ساده ای نیست( دکراپ 2006) .
2.5.2توزیع نقش ها
یافته های بدست آمده بر اساس توزیع نقش ها در چارچوب گروه تصمیم گیری در جدول 1-2 خلاصه شده است ؛ که فقط با واحد های تصمیم گیری زوج ها و خانواده ها دمساز است. از جدول 1-2 می توان مشاهده کرد که تصمیم گیری کلی تلفیق کننده ی عقاید مختلف هستند . به عبارت دیگر تصمیمات تعطیلات ثابت کرده است که همانطور که تمام اعضای خانواده مداخله گر هستند ، مشترک است . به هرحال در واحد های تصمیم گیری کمی ، مردها ( شوهران ) متنفذ هستند . اگرچه زنان و فرزندان تأثیر دارند ، آن ها نقش های منفعل تری در تصمیم گیری ایفا می کنند. اگر به جزئیات بیشتر برویم ، می بینیم که ماهیت این تأثیر ها متفاوت است (دکراپ 2006) .
کودکان بر آن چه که افراد در تعطیلات انجام می دهند ، تأثیر دارند . تصمیمات همراهی کننده ( بردن یک دوست به همراه خانواده ) ، اقامتگاه ( باید استخر شنا داشته باشد) ، جاذبه ها (من می خاهم از پونت دی نورماندی بازدید کنم) ، فعالیت ها ( شنا ، پیاده روی ، ورزش و… ) و مقصد ( نه خود مقصد بلکه ویژگی هایی که مقصد باید داشته باشد) به طور خاص مورد تأثیرند (دکراپ 2006). به علاوه پروژه های جانبی کودکان ( اردو ها ، واحد های آموزشی ) اغلب بر زمانبندی تعطیلات اثر می گذارند. در حالیکه کودکان بر تصمیمات تأثیر گذارند ، اما آن ها نیروی پیش برنده ی تصمیمات خانواده نیستند ( دکراپ 2006) . به هرحال مشارکت و مداخله ی آن ها در طول تجربه ی سفر و تعطیلات ، افزایش می یابد . از داده ها مشهود است که اکثر تصمیماتی که در سفر گرفته می شود ( تور ، فعالیت ها ، جاذبه ها ، خرید ها ) از طرف کودکان مورد نفوذاست . نشانه های زیادی وجود دارند که ارتباط در واحد تصمیم گیری در طول زمان افزایش می یابد و اینکه والدین بیشتر مستعد (متمایل ) به پرسش از فرزندانشان و علایق آن ها و به حساب آوردن آن ها دارند . والدین عادت دارند که علائق و اشتیاق خودشان را به خاطر فرزندانشان قربانی کنند . (دکراپ 2006) .
جدول 1-2 نقش های خانواده در تصمیم گیری تعطیلات بر اساس کتاب تصمیم گیری تعطیلات. دکراپ 2006
شماره ی واحد تصمیم گیری
تصمیم گیری کلی
انتخاب مقصد
انتخاب های هنگام سفر
تحریک
جستجوی اطلاعات
آماده سازی عملی
رزرواسیون
1
2
3
5
7
11
13
14
15
16
17
18
19
22
23
26
M
S
S
S
F+C
S
S(C)
P
A(P)
M
S
S
A
S(M)
M
S
A
A
A
S
C

 
 
A
C
C
F
F
S
A(P)
A(P)
M
M
F
M
F
C
A
C

A
A
C
A
M
A
A
C
C
M
A
F
F
A
F
F
A
C
A(C)
M
A
P
M
F(C)
F
F
F
S
M
A
F+C
F
M
M
M
M
F

A
F
M
M
F(S)
A
A
F
F
F
A
A(F)
A
A
M
M(S)
A
F
A
A
F
F
A



F
A

F
M

F
F
A

F
A= تصمیمات ارادی ( تصمیمات به طور جداگانه گرفته می شود و هیچکس صاحب نفوذ نیست)
C= تصمیمات با نفوذ فرزندان
F= تصمیمات با نفوذ زنان
M= تصمیمات با نفوذ مردان
P= تصمیمات با نفوذ والدین
S= تصمیمات تلفیق کننده ی عقاید مختلف (تصمیمات با هم گرفته می شود)
در کل ،تصمیمات نهایی ( و به طور خاص ) تصمیمات کلی برای رفتن یا نرفتن ) مورد نفوذ مردان است ، در حالیکه زنان، باعث شروع شدن انگیزه و پیشنهاد ایده های اولیه (مقصد) هستند.
معمول است زمانیکه تصمیم نهایی گرفته می شود ، زنان همانطور که مواظب آماده کردنی های تعطیلات هستند ( جستجوی آخرین اطلاعات ، رزرو سفر ، بسته بندی چمدان ها و کیف ها و …) دوباره به سطح (بالا) بر می گردند. مردان نیز مراقب بخش اساسی آماده کردنی ها هستند ولی آن ها از ماهیت متفاوتی برخوردارند ( مثل تمهید مسیر و نور ، فراهم کردن ارز و …. . در نتیجه یک تمایز و اختصاصی سازی قوی جنسیت از نسر آماده سازی تعطیلات وجود دارد . زنان در آماده سازی در طول روزهای آخر دخیل اند ، در حالیکه برای مردان این به معنی روزهای اول سفر است ( مردان در روز های اول سفر دخیلند) (دکراپ 2006).
یافته های دیگر نشان می دهد که مردان نسبت به زنان بیشتر مراقب جستجوی اطلاعات هستند . زنان به نظر می رسد که تمایل کمتری داشته باشند که قبل از ترک منزل در مورد مقصد بدانند . آن ها به اطلاعات بنیادی نیاز ندارند، یا به این علت است که آن ها دوست دارند چیز های غیر منتظره را کشف کنند یا به این علت است که آن ها به مردان تکیه می کنند. ماهیت اطلاعات نیز متفاوت است ؛ مردان اطلاعات کلی ، فکری ، جغرافیایی و فرهنگی را در مورد مقصد در نقشه ها ، کتاب ها و یا راهنماهای سفر جمع آوری می کنند ، در حالیکه زنان به دنبال جنبه های عملگرایانه درمجلات و بروشور ها هستند (دکراپ 2006) .
2.6تصمیم گیری سفر تفریحی و تعطیلات در خانواده


برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

بسیاری از چشم اندازها برای پیشبرد دانش ما از تصمیمات سفر مورد استفاده قرار گرفته اند . اولین چشم انداز فرایند انتخاب فردی است . این با توجهی شروع می شود که مدل منطق مرزدار ( مارچ و سیمون 1958) در رابطه با فرایند تصمیم گیری تعطیلات بذل شده است .
در این دیدگاه تصمیم گیری تعطیلات ویژگی هایی نظیر مداخله ی بالا ، جستجوی اطلاعات گسترده و ارزیابی متوالی برنامه ها دارد که از تصمیم ابتدایی برای رفتن به تعطیلات شروع می شود ( برونر و دی هوگ 2008) . اخیراً دکراپ و اسلندرز (2005) بحث کرده اند که نیاز برای ترمیم و تعدیل این مدل وجود دارد و به طور خاص تر یک نفر باید به انطباق و فرصت طلبی در تصمیم گیری تعطیلات ، توجه کند
چشم انداز دوم بر جستجوی اطلاعات تمرکز دارد که توأم با تصمیم گیری است . برای مدت زیادی علاقه ای برای این وجود داشت که مسافران بر چه اساسی برنامه ریزی می کنند و چگونه اطلاعات را انتخاب ، کسب و ارزیابی و استفاده می کنند (برونر و دی هوگ 2008 ، فادنس و مورای 1999) . یک رفتار جستجوی اطلاعات گردشگران ، شمال آن چه که بر روی آن تحقیق می کنند ( محتوا ) و چگونه و کجا تحقیق می کنند ( کانال ها ) می شود ( برونر و دی هوگ 2008 ، کای فنگ و بریتر 2004 ) . این تمرکز بر کانال ها به شدت با افزایش اینترنت و تجارت الکترونیک افزایش یافته است .
چشم انداز سوم ماهیت جمعی تصمیم گیری تعطیلات در خانواده را در نظر دارد . جنکینز ( 1978 ) اولین کسی بود که کار بر روی رفتار خرید خانواده ها را برای مطالعه ی تصمیم گیری تعطیلات خانواده انجام داد ( برونر و دی هوگ 2008) . اغلب مطالعات اولیه بر تأثیر سنی زنان و شوهران بر نتیجه ی خرید تأکید می کرد( برونر و دی هوگ 2008 ، لین وو 2007، ونگ هسیه ، یه و تسای 2004، فوکسمن و همکاران 1988 ) : آیا تصمیم گیری می تواند به عنوان تصمیمات مشترک بین زن و شوهر ، نفوذ زن و نفوذ مرد معرفی شود ؟) البته فوکسمن و تانسوهاج 1988 تصمیمات مجزا را نیز در این طبقه بندی گتجانده اند و بیان کرده اند که این تصمیم گیری ها را بدون توجه به حضور فرزندان و نقش ممکن آن ها در چنین تصمیماتی ، بررسی کرده اند. )
توجه کمی به خود فرایند تصمیم گیری و تعامل بین زن و شوهر شده است . بسیاری از مطالعات تصمیم گیری تعطیلات خانوادگی در دهه ی 1970 و 1980 ، منتشر شده اند ( برونر و دی هوگ 2008 ، نیکلاس و اسنپنگر 1988، ون راج 1986 ) . به هرحال مطالعات کمتری در طول دهه ی 1990 مشاهده شده است . کنگ و هسو (2005) از یک بروز رسانی حمایت می کنند :
به عنوان نتیجه ، ادبیات موجود منعکس کننده ی شرایط فعلی تصمیم گیری خانواده نیست . در بیست سال گذشته ، تغییرات جمعیت شناختی و اجتماعی گوناگونی روی داده است که ممکن است فرایند تصمیم گیری را دگرگون کرده باشد . در نتیجه ضروری است که تصمیم گیری خانواده ، مجدداٌ مورد مطالعه قرار گیرد تا خلأ در ادبیات رفتار گردشگر کاهش یابد ( کنگ و هسو 2005) . آن ها ادامه می دهند که علیرغم اهمیت تئوریکی و کاربرد عملی مطالعات تصمیم گیری ، این موضوع هنوز در مرحله ی آغازین در ادبیات گردشگری قرار دارد .
تعطیلات خانوادگی روشی از زندگی برای بسیاری از خانواده هاست و گذراندن تعطیلات در طول سال به یک سنت برای خانواده ها تبدیل شده است ( پیرسی 2007) . یک خانواده می تواند به شیوه های متفاوت تعریف شود . یک تعریف ، زن و شوهری است که با یا بدون فرزندان سفر می کنند ( پیرسی 2007 ، نیکلاس و اسنپنگر 1988). در طول سال های گذشته تعریف خانواده وسعت یافته است . امروزه خانواده می تواند یک والد مجرد با یک یا چند کودک ، پدر بزرگ و مادر بزرگ و نوه ها ، عمه / خاله ، عمو / دایی و خواهرزاده و برادر زاده ها باشند (گاردین 2001 ) گذراندن تعطیلات برای خانواده زمانی است که برای فرار از زندگی روزانه و روال روزانه ، به سفر می روند . تعطیلات هم چنین خانواده را قادر می سازد که زمانی را مجدداً با هم در ارتباط باشند و تجربیاتی تازه داشته باشند .تصمیم گیری تعطیلات فرایندی مداوم است ( دکراپ و اسلندرز 2005) . هر مرحله از فرایند ، تأثیری بر مرحله ی بعد دارد . فرایند می تواند به مجموعه ای از مراحل زیر تقسیم شود :
شناخت و درک اینکه تصمیمی باید گرفته شود .
فرمولاسیون اهداف و مقصد ها
ایجاد مجموعه ای جایگزین از اهدافی که باید انتخاب شوند .
جستجوی اطلاعات در مورد ویژگی های جایگزین ها ی تحت بررسی
قضاوت نهایی یا انتخاب از بین جایگزین های بسیار
ادام بر اساس تصمیم
ایجاد بازخور برای تصمیم بعدی ( پیرسی 2007 ، سیراکایا و وود ساید 2004) .
[البته باید ذکر شود که در پایان نامه ی فعلی از مراحل تصمیم گیری چهارگانه استفاده خواهد شد . ]
هر مرحله ، انتخاب ها و گزینه های لازم برای رسیدن به تصمیم نهایی را کاهش خواهد داد .
انتخاب ها و تصمیمات تعطیلات نهایی با متغیر هایی ، تحت تأثیر قرار می گیرند ؛ شامل : متغیرهای درونی / روانشناسی و متغیرهای برونی/ روانشناسی ( پیرسی 2007) . هر خانواده و فرد انگیزه های متفاوتی برای گذران تعطیلات دارد . انگیزه ها شامل ، عوامل روانشناسی داخلی مانند نیاز ها ، خواست ها و اهداف و همینطور عوامل خارجی نظیر عوامل کششی از مقاصد انتخابی باشد ( پیرسی 2007 ، فادنس 1994).
فرایند تصمیم گیری برای یک خانواده می تواند بر اساس آن که چه کسی در خانواده تصمیم می گیرد و چرخه ی حیات خانواده متغیر باشد . وقتی نوبت به تصمیمات سفر و تعطیلات خانواده می رسد ، سایر مقالات می نویسند که مقوله های متعدد تصمیم وجود دارد ( پیرسی 2007 ) . کُنسزا و دیویس(
1981 ) بیان می کنند که 12 مقوله وجود دارد :
آیا برویم ؟
چه قدر هزینه کنیم ؟
کجا برویم ؟
چطور سفر کنیم ؟
چقدر بمانیم ؟
آیا فرزندان را ببریم ؟
آیا با اقوام سفر کنیم ؟
آیا با گروه های تور سفر کنیم ؟
آیا تعطیلات جداگانه داشته باشیم ؟
چه زمانی از سال به تعطیلات برویم ؟
نوع اقامت چگونه باشد ؟
آیا با دوستان به سفر برویم ؟ ( پیرسی 2007 )
این دوازده مقوله ، بر تصمیم نهایی تأثیر می گذارند . هر حوزه برای فرایند تصمیم گیری مهم است . به هرحال ، مطاعات انجام شده و مطالعه ی فعلی همه ی این موارد را ، بررسی نمی کنند . زمانیکه تصمیم برای سفر رفتن گرفته می شود ، فرایند تصمیم گیری ادامه می یابد ؛ هر مقوله تحت بررسی قرار می گیرد ، جایگزین ها بررسی می شوند و تصمیمات تا وقتی که زمان شروع سفر می شود ، گرفته می شوند ( پیرسی 2007 ، منسفلد 1992)
2.7فرزندان و تعطیلات
بررسی نقش فرزندان در تصمیمات سفر و گردشگری ، به فهم فرایند تفکر فرزندان و نظراتشان نسبت به گردشگری و سفر نیاز دارد . اگرچه هیچ مطالعه ی تحقیقاتی یافت نمی شود که بر اینکه چگونه کودکان هتل ها، خطوط هوایی ، جاذبه ها و سایر اجزای سفر به طور می بینند ، تمرکز نکرده است .( روبین 2010) . کالینگفورد ( 1995 ) پیشگام مطالعه ی کودکان در سفرهای خارجی بود . مطالعه ی او درک ارزشمندی از چارچوب ذهنی کودکان و اینکه چگونه نیاز به مقوله بندی آن چه نرمال است و آن چه متفاوت است . به طور قابل توجه تر ، تحقیق کالینگفورد نشان می دهد که فرزندان مقاصد عالی را به عنوان مقصدی با تفریحات خانه می بینند ولی با ملحقات اضافی مانند غذای خوب ، تفریح ، و هوای خوب . او هم چنین در تحقیق خود دریافت که استفاده از حس بینایی ، نقش مرکزی بازی می کند و به طور واضح یک اثر قوی در مهیا کردن فرزندان در زمینه ی گردشگری است (روبین 2010 ) .
دلایل زیادی برای جذب خانواده به همراه فرزندانشان به یک مقصد یا جاذبه وجود دارد . یک لیست خلاصه شده توسط رایان ( 1992 ) شامل موارد زیر است :
کودکان ، کاتالیستی در ایجاد بازدید خانواده ها هستند .
کودکان به طور مستقیم تعداد بازدید ها را افزایش می دهند .
کودکان به طور بالقوه زمان اقامت را گسترش می دهند .
کودکان به طور مثبت به تدارک غذا و فرصت های خرده فروشی پاسخ می دهند .
اعتقاد بر این است که کودکان ماهیت تجربه ی بزرگسالان را غنی می کنند.
از این لیست ، با اهمیت ترین مورد ، مورد شماره ی یک یعنی «کودکان ،کاتالیستی در ایجاد بازدید خانواده ها هستند » است . همانطور که قبلا ً ذکر شد ،رزندان می توانند اثر مستقیم بر تصمیمات گردشگری و سفر با سطوح مختلف از مداخله و / یا نظرات و عقاید از پیش درک شده از محصول / مکان اعمال کنند . به هر حال حضور و وجود صرف فرزندان و نیازهایشان به طور قابل بحثی – حتی تأثیر بیشتری – بر انتخاب خدمات و محصولات گردشگری دارند . تورتلی در مطالعه ای که در سال 2001 انجام داد لیستی از انگیزاننده ها برای تجربیات تفریحی ارائه می دهد که به شرح زیر است:
با هم بودن خانواده
آموزش فرزندان
تربیت فرزندان
ایجاد رابطه
به معنای دقیق کلمه ، تقاضا برای فعالیت های تفریحی می تواند به طور قطع ، با حضور فرزندان تحت تأثیر قرار گرفته یا حتی تحریک شده باشد (روبین 2010 ) .
می توان گفت که حضور مداوم فرزندان عاملی است که این بینش را ایجاد می کند که یک مقصد یا جاذبه کودک پسند است ولی حضور مداوم و منظم کودکان نتیجه ی فعالیت هایی است که برای فرزندان جذابند ؛ بدین معنا که مدیران گردشگری برای پیشبرد مقاصد و جاذبه ها نیاز به فعالیت هایی دارند که برای آن ها جذاب باشند و بدین منظور می باید از فعالیت های عملی استفاده نمایند و متدهای تعاملی را برای تشویق مشارکت در مطالعه و کسب دانش بیابند ( روبین 2010) .

                                                    .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *