اجرای کابینت به صورت جزیره

اجرای کابینت به صورت جزیره

بسیاری از خانه ها که دارای متراژ بزرگی هستند آشپزخانه های بسیار بزرگی ساخته می شود، بنابراین درون این آشپزخانه ها می توان جزیره را اجرا کرد، جزیره به میز بزرگی گفته می شود که دور تا دور آن را با کابینت پوشش می دهند و در وسط آشپزخانه قرار می گیرد، اما به دیگر کابینت ها متصل نیست.

در آموزش کابینت سازی و آموزش ساخت در منزل کمد دیواری  لازم به ذکر است که بگوییم در آشپزخانه های بزرگ با توجه به فضایی که در اختیار دارید می توانید انواع جزیره را به کار ببرید. بر روی این جزیره ها می توان سینک ظرفشویی یا اجاق گاز را قرار داد، همچنین می توان از آن به عنوان میز غذاخوری هم استفاده کرد.

اجرای کابینت به صورت L شکل

آشپزخانه ای که به صورت ال شکل طراحی می شود می تواند بهترین کارایی را داشته باشد. طراحی متنوعی را می توان برای این نوع از آشپزخانه به کار برد. این نوع از اجرا با وجود اینکه مناسب آشپزخانه های مربعی شکل است، اما می توان درون هر آشپزخانه ای آن را به کار برد.

هنگام آموزش کابینت سازی سامان چوب با طراحی های مختلف به این نکته دقت داشته باشید که می توانید تعداد بسیار زیادی کابینت را درون این آشپزخانه ها قرار دهید، یکی از کارهایی که در این نوع از آشپزخانه انجام می گیرد این است که از تمام گوشه های آن استفاده می شود.

اجرای کابینت به صورت U شکل

در بسیاری از آشپزخانه ها تنها از سه دیوار استفاده می شود به همین علت می توان از این نوع از طراحی برای این آشپزخانه ها استفاده کرد. ناگفته نماد آشپزخانه هایی که از متراژ کمی برخوردار هستند می توانند از این طرح استفاده نمایند. در طراحی کابینت آشپزخانه به صورت U شکل به فضای بیشتری نیاز خواهد بود.

از ویژگی های آشپزخانه به صورت U شکل می توان به استفاده از تمامی دیوارهای آشپزخانه اشاره کرد، همچنین نحوه چیدن وسایل ها بسیار راحت تر و زیبا تر خواهد بود. کابینت ها را می توان به صورت جادار طراحی کرد و دارای زیبایی منحصر به فردی هستند.

مراحل ساخت کابینت

در کابینت سازی مراحلی وجود دارد که باید بتوانید آن ها را به درستی اجرا نمایید، اگر در هر کدام از این مراحل مشکلی پیش آید بدون شک کیفیت و طول عمر کابینت ها پایین خواهد آمد. مراحل کابینت سازی به دو فرایند مهم تقسیم می شود که خود هر کدام از مراحل دیگری برخوردار هستند. در ادامه مراحل این فرایند را برای شما بیان خواهیم کرد

یکی دیگر از نوشته های سایت :   تعمیر فر آریستون

طرح اولیه

مرحله اول اجرا و ساخت کابینت، مربوط به طراحی کابینت می شود که در این مرحله باید طرح اولیه یا همان پیش طرح ساخته شده را ارائه دید، همچنین برای اندازه گیری دیوارها و کابینت ها باید نهایت دقت خود را به کار برد. طراحی آشپزخانه و انتخاب نوع مواد اولیه که قرار است خریداری شود، اجرای قطعات برش کاری شده و … همگی از مواردی هستند که در مرحله نخست باید انجام شوند.

در کابینت سازی سامان چوب از پیش طرح استفاده می شود، پیش طرح در واقع طرحی کلی از خواسته نهایی مشتری را ارائه می دهد، به نحوی که فرد متخصص می تواند توضیحات خود را بر روی این طرح ارائه دهد. در نهایت اگر طرح اولیه مورد پسند مشتری قرار گیرد آن را برای وی، اجرا خواهند کرد.

اندازه گرفتن سطوح و وسایل موجود در آشپزخانه

از دیگر مراحلی که در این قسمت باید انجام شود گرفتن اندازه های دقیق، جای سینک، اجاق گاز، هود، لباس شویی، یخچال و … می باشد. توجه داشته باشید که هنگام اندازه گیری گاز باید به رو صفحه ای یا فردار بودن آن دقت نمایید، چرا که زیر گازهای صفحه ای می توان از کابینت استفاده کرد.

طراحی دستی

از دیگر مراحلی که باید به توضیح آن پرداخت طراحی دستی می باشد. شما می توانید طراحی را طبق سلیقه مشتری به اجرا درآورید و آن را با نرم افزار های تری دی مکس با استفاده از کامپیوتر سه بعدی نمایید تا بتوانید طرح نهایی را به مشتری خود نشان دهید. به این روش طراحی کابینت سه بعدی گفته می شود که به راحتی می توان در زمانی فوق العاده کم، سبک های زیبا و مدرن را پیاده سازی نمود. این کار، با نصب و اجرای یک سری نرم افزار های طراحی بر روی کامپیوتر و موبایل، قابل انجام است.

انتخاب مواد اولیه

برای ساختن کابینت ها طبق آموزش می توانید متریال مختلفی را پیشنهاد دهید، این مصالح شامل تخته خرده چوب، ام دی اف، فرمیکا و … می شود.

 

https://mihannovin.ir/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-2/

کاربر