انواع مختلف سرورها چیست؟

انواع مختلف سرورها چیست؟

سرورهای مختلف کارهای متفاوتی را انجام می دهند، از ارائه ایمیل و ویدئو گرفته تا محافظت از شبکه های داخلی و میزبانی وب سایت ها. با انواع مختلف سرورهایی که امروزه استفاده می شوند آشنا شوید.

سرورها اغلب اختصاصی هستند، به این معنی که آنها هیچ کار دیگری به جز وظایف سرور خود انجام نمی دهند. سرورهای مختلف کارهای متفاوتی را انجام می دهند، از ارائه ایمیل و ویدئو گرفته تا محافظت از شبکه های داخلی و میزبانی وب سایت ها.

اطلاعات بیشتر : خرید سرور دست دوم

انواع سرور

این لیست انواع مختلف سرورهای مورد استفاده در بازار امروز را دسته بندی می کند.

سرور پروکسی

یک سرور پروکسی بین یک برنامه مشتری (معمولاً یک مرورگر وب) و یک سرور خارجی (معمولاً سرور دیگری در وب) قرار می گیرد تا درخواست ها را فیلتر کند، عملکرد را بهبود بخشد و اتصالات را به اشتراک بگذارد.

سرور پست الکترونیکی

سرورهای پست تقریباً به اندازه وب سرورها همه جا حاضر و حیاتی هستند.

پلتفرم های سرور

اصطلاحی که اغلب مترادف با سیستم عامل استفاده می شود، پلت فرم سخت افزار یا نرم افزار زیربنایی یک سیستم است و بنابراین موتوری است که سرور را به حرکت در می آورد.

وب سرور

در هسته خود، یک وب سرور، محتوای ثابت را با بارگیری یک فایل از یک دیسک و ارائه آن در سراسر شبکه به مرورگر وب کاربر، به مرورگر وب ارائه می دهد. کل این تبادل با واسطه مرورگر و سرور با استفاده از HTTP با یکدیگر صحبت می کنند.

برنامه ی سرور

گاهی اوقات به عنوان نوعی میان افزار شناخته می شود، سرورهای کاربردی بخش بزرگی از قلمرو محاسباتی بین سرورهای پایگاه داده و کاربر نهایی را اشغال می کنند و اغلب این دو را به هم متصل می کنند.

سرور ارتباط بلادرنگ

سرورهای ارتباطی بی‌درنگ، که قبلاً به عنوان سرورهای چت یا سرورهای IRC شناخته می‌شدند، و هنوز هم گاهی اوقات به عنوان سرورهای پیام فوری (IM) شناخته می‌شدند، تعداد زیادی از کاربران را قادر می‌سازند تا اطلاعات را به صورت آنی تبادل کنند.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   موقع انتخاب وکیل برای دیوان عدالت اداری دقت کنید !!!

سرور FTP

یکی از قدیمی ترین سرویس های اینترنتی، پروتکل انتقال فایل، امکان جابجایی یک یا چند فایل را به صورت ایمن بین رایانه ها فراهم می کند و در عین حال امنیت و سازماندهی فایل و همچنین کنترل انتقال را فراهم می کند.

سرور همکاری

از بسیاری جهات، نرم افزار همکاری که زمانی «گروه افزار» نامیده می شد، قدرت اصلی وب را نشان می دهد. نرم‌افزار همکاری که به کاربران امکان می‌دهد بدون توجه به مکان، از طریق اینترنت یا اینترانت شرکتی با یکدیگر همکاری کنند و در فضای مجازی با یکدیگر همکاری کنند.

لیست سرور

سرورهای لیست راهی برای مدیریت بهتر لیست های پستی ارائه می دهند، خواه این لیست ها گفتگوهای تعاملی باز برای عموم باشند یا لیست های یک طرفه ای که اعلامیه ها، خبرنامه ها یا تبلیغات را ارائه می دهند.

سرور Telnet

سرور Telnet به کاربران این امکان را می دهد که به رایانه میزبان وارد شوند و وظایفی را انجام دهند که گویی در حال کار بر روی خود رایانه راه دور هستند.

سرور منبع باز

از سیستم عامل سرور منبع باز اصلی شما گرفته تا نرم افزار سروری که به شما کمک می کند کار خود را انجام دهید، نرم افزار منبع باز بخش مهمی از بسیاری از زیرساخت های فناوری اطلاعات است.

سرور مجازی

در سال 2009، تعداد سرورهای مجازی مستقر شده از تعداد سرورهای فیزیکی بیشتر شد. امروزه مجازی سازی سرور در مرکز داده تقریباً در همه جا حاضر شده است.

شرکت های ارائه دهنده سرور

شرکت های مختلفی به عنوان تولید کننده و تامین کننده سرور در حال فعالیت هستند، مثل سرور HP . سرورها مشخصه ها و ویژگی های متفاوتی دارند که بسته به نوع نیاز قابل استفاده کردن هستند.

کاربر