۱۰ نمونه از عجیب‌ترین جاده‌هایی که می‌توانید در آنها رانندگی کنید

۱۰ نمونه از عجیب‌ترین جاده‌هایی که می‌توانید در آنها رانندگی کنید

شاید براتون پیش اومده باشه که از بین جاده‌های رویایی و بسیار عجیب عبور کرده باشین و خاطره اون واسه همیشه در ذهنتون حک شده باشه. یا ممکنه داستان سفرهای دوستانتون رو از بین بعضی جاده‌های خیالی و جذاب شنیده باشین.

رانندگی کردن در مسیرهایی که با بقیه جاده‌های جهان فرق داره، مطمئنا به یکی از ماندگارترین خاطره‌ها تبدیل می‌شه و شاید تا مدت‌ها پس از عبور از اونجا، هیجانش رو با بقیه تقسیم کرده و داستانش رو واسه بقیه تعریف می کنین.

بعضی از این جاده‌ها دارای معروفیت جهانی هستن و بعضی وقتا از بین کوهستان‌ها عبور کرده و بعضی وقتا هم در فضای شهری و لا‌به‌لای ساختمون‌های سر به فلک کشیده، راه خود رو ادامه میدن.

به‌طور مثال یه بزرگراه با چندین پل در اروپا هست که از روی تصویرسازی دکتر زوس ساخته شده یا یه جاده در قاره آسیا ساخته شده که طراحی اون مثل ترن‌هواییه.

اگه کنجکاوین تا با تعدادی از عجیب‌ترین جاده‌های جهان آشنا شید از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه با ما همراه باشین.

۱- تونل گولیانگ (Guoliang Tunnel)

تونل گولیانگ با درازای ۱/۶۰۰ کیلومتری در کوهستان تایهانگ یکی از جاده‌های کوتاه اما بسیار مشهور در کشور چین بشمار می‌رود. این تونل در دل کوه‌های سنگی بزرگی ساخته شده و فضاهای باز مثل پنجره در میونه‌های تونل هست که باعث شده این راه به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان تبدیل شه.

وقتی از دور این راه رو مشاهده می‌کنین این‌طور به‌نظر می‌رسد که ماشین‌ها غیب شده و دوباره ظاهر می‌شن. محلی‌ها این بخش‌های باز تونل رو «پنجره» خطاب می‌کنن.

داستان ساخته شدن این تونل هم مثل پنجره داشتن اون عجیبه. این تونل در دهه ۱۹۷۰ میلادی ساخته شد تا ساکنین روستای دورافتاده Guoliang بتونن بدون نیاز به پیاده پیمودن یه راه خطرناک از میونه کوه به دنیای بیرون از روستای خود دسترسی داشته باشن.

بیشتر کارای انجام شده در این تونل به وسیله ۱۳ مرد دهاتی انجام شده.
اونا با دریل، چکش و اسکنه به سوراخ کردن و حفاری کوه و ساخت تونل در عرض ۵ سال پرداخته‌ان.

نتیجه این تلاش شبونه‌روزی، دائمی و طاقت‌فرسا تولد تونلی بود که به اندازه عرض یه اتوبوس پهنا داره و الان به یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان تبدیل شده.

۲- خیابون Baldwin

براساس یکی از رکوردهای جهانی کتاب گینس، خیابون بالدوین نیوزیلند در جنوب شهر جزیره‌ای دونه‌دین، پرشیب‌ترین خیابون مسکونی جهان بشمار می‌رود.

شیب این خیابون در نزدیکی قله اون حدود ۱۹ درجه یا خط صعودی ۱:۲٫۸۶ متریه. میانگین خط صعودی واسه کل خیابون بالدوین ۱:۳٫۴۱ متره.

البته خیابون‌های دیگری هم در گوشه‌وکنار جهان با اینجور شیبی وجود دارن اما گینس بالدوین رو به عنوان پرشیب‌ترین خیابون جهان ثبت کرده.

این خیابون الان به جاذبه گردشگری تبدیل شده و فیلم‌های اون در شبکه‌های اجتماعی وایرال (پربازدید) است. البته محلی‌ها هم بر معروفیت بیشتر این خیابون دامن می‌زنند به‌طوری که جشنواره هرساله شکلات در این خیابون برگزار می‌شه.

۳- پل Storseisundet

 

جاده آتلانتیک نروژ بهترین‌ها رو در خود جمع کرده. این جاده که به‌عنوان یکی از زیباترین جاده‌های جهان شناخته می‌شه، لقب «بهترین سازه قرن نروژ» رو هم با خود یدک می‌کشد. حتی تریپ‌ادوایزری‌ها این جاده رو «محلی واسه بازسازی دل‌های شکسته» هم خطاب می‌کنن.

این جاده دیدنی‌های بی‌نظیری داره اما  ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین بخش اون در امتداد خط ساحلی اسکاندیناویه و با عنوان «راهی به هیچ‌کجا» شناخته می‌شه.

پل Storseisundet، بلندترین پل جاده آتلانتیک از بین ۸ پل این مسیره. شکل این پل بسیار عجیبه به‌طوری که بالاترین درجه سربالایی راه، پل پیچ می‌خورد. طراحی این پل بسیارشبیه آثار هنری دکتر زوسه. البته باید بدونین که راننده‌ها وقتی در جاده هستن این شیب و انحنا رو نمی‌بینن و این طور به‌نظر می‌رسد که بعد از سربالایی قراره از روی پل به درون آب پرتاب شن.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   مروری بر مهم ترین رویدادهای ایران در سال۱۳۹۶

اما این تنها یه توهم بصریه و جاده به اندازه کافی پهنا داره که راننده بتونه تصمیم مناسب گرفته و در جهت راه جاده بپیچد.

 

۴- بلوار وینستون چرچیل

 

 

بلوار وینستون چرچیل امکان دسترسی به مناطق برون‌مرزی جبل‌الطارق رو آماده می‌سازه. این جاده به وسیله باند فرودگاه بین‌المللی جبل‌الطارق به دو بخش تقسیم می‌شه. وقتی که پروازهای تجاری و نظامی در این باند به زمین می‌شینن، عبور و مرور خودروها در جاده متوقف می‌شه و محدودیت‌های امنیتی واسه پیشگیری از تردد اتومبیل‌ها اعمال می‌شه.

جالبه بدونین که بلوار چرچیل تنها راه رفتن به جبل‌الطارق از اسپانیاست. پس هیچ راهی به جز عبور از باند فرودگاهی وجود نداره. البته تونلی واسه تردد خودروها در دست احداثه که شاید تا آخر سال ۲۰۱۸ تکمیل شده و به مرحله بهره‌ورداری می رسه. حالا خوبیش اینه این جاده خیلی شلوغ و پرتردد نیس و فقط شاید در فصل تابستون به بالاترین درجه ترافیک خود برسه.

۵- پل تغییرپذیر نانپو

پل نانپو به شهر شانگهای کمک می‌کنه تا عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان رو با خود یدک بکشه. این پل، شهر قدیم  شانگهای رو به منطقه جدیدالتاسیس پودونگ وصل می‌کنه. مزیت این پل در اینه که دیگه مردم مجبور نیستن از راه کشتی‌های فِری و با سرعت بسیار آهسته و خسته‌کننده بین این دومنطقه سفر کنن.

رد و بدل کردن چند لاینی پل بخشی از «تقاطع اسپاگتی» است که طرحی مثل ترن‌هوایی داره.
این بخش بین پل و زمین می‌چرخد و وسایل نقلیه باید دست‌کم دو دور تو یه راه دایره‌ای به سمت بالا حرکت کنن تا به راه خروج و ورودی بزرگراه‌های شهر برسن.

۶- تپه مغناطیسی

تپه مغناطیسی در لاداخ، منطقه‌ای در ایالت هندی جامو و کشمیر درست برخلاف قوه جاذبه زمین رفتار می‌کنه.

از اونجا که این تپه در یکی از جاده‌های اصلی این منطقه قرار داره، هرکی که به اونجا سفر کنه حتما گذرش به اون می افته. برخلاف اسمش، این تپه هیچ نوع خاصیت آهن‌ربایی نداره اما یه نوع توهم چشمی واسه بیننده ایجاد می‌کنه که اصلا عادی نیس.
در دور و بر این تپه با نگاه به جاده این طور به‌نظر می‌رسد که ماشین‌ها به سمت بالا در حرکت هستن و این در حالیه که شیب جاده به سمت پایینه.

این تپه الان به یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه تبدیل شده و راهنماها به توریست‌ها می‌می گن که از کجا و چیجوری این توهم چشمی رو تجربه کنن.

۷- جاده Trollstigen

جاده ترولستیگن یا راه کوهستانی باریک در غرب کشور نروژه. این جاده به صورت مارپیچ بالا میاد و دارای مجموعه‌ای از پیچ‌های تنده. از بالا که جاده رو مشاهده می‌کنین این‌طور به‌نظر می‌رسد که بدون فکر و منطق ساخته شده اما در واقعیت این جوری نیس و همه پیچ‌ها با سنگ مراقبت می‌شن.

البته باید بدونین که این راه در روزای سرد زمستون بسته س و فقط بین ماه‌های گرم سال امکان تردد در اون هست.

به لطف تصاویر قشنگتر و آبشارهایی که در طول راه وجود دارن، جاده Trollstigen یکی از مسیرهای محبوب مردمه و هرساله حدود ۱۵۰ هزار مسافر از اون عبور می‌کنه. شمار مسافرایی که این راه رو واسه عبور و مرور خود انتخاب می‌کنن از دهه ۱۹۳۰ میلادی که ساخته شده تا حالا هر سال بیشتر از سال گذشته می‌شه.

bagh