بهترین اجاق گاز

بهترین اجاق گاز

اجاق گاز یکی از مهمترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود و در بیشتر منازل مسکونی یافت می شود و یکی از پرکاربردترین وسایلی است که برای پختن غذاها از آنها استفاده می شود. اجاق گاز برای پختن و سرخ کردن غذا و یا درست کردن چای و قهوه و شیرجوش و غیره روی آن کاربردی بسیار خوب دارد. اقسام مختلفی از اجاق گازها در بازار وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خودش است و شما می توانید در این مقاله به یک راهنما برای خرید بهترین اجاق گاز ایرانی و خارجی دست یابید.

نکات مهم قبل از انتخاب یک اجاق گاز

جنس بدنه خوبی داشته باشد

به طور کلی اجاق گازها دارای پوشش هایی از نوع استیل و لعابی هستند و برخی نیز از نوع رویه استیل است. آنهایی که دارای پوشش از جنس استیل دارند طول عمر بالاتری دارند و همچنین از نظر کیفیت و مقاومت سطح خوبی نسبت به مدلهای مشابه دارند.

تعداد شعله به اندازه باشد

یکی از مهمترین نکات در زمان تهیه یک اجاق گاز تعداد شعله های روی آن است. اینکه بتوانید غذا، چایی و موارد نظیر این را به طور همزمان تهیه کنید به تعداد شعله های بیشتری نیاز خواهید و این مساله بسته به تعداد افراد خانواده متغیر خواهد بود و شما باید بر اساس نیاز و عملکردی که تعداد اعضای خانواده دارد به انتخاب یک اجاق گاز مناسب بپردازید.

دارای قابلیت ترموکوپل باشد

زمانی که شعله گاز خاموش می گردد خیلی مهم است که اجاق گاز نیز همراه آن خاموش شود و این مسأله برای ایمنی بیشتر خیلی مهم است و باید به آن دقت ویژه ای داشت. ترموکوپل دقیقاً این وظیفه را به عهده دارد و به صورت اتوماتیک اجاق را خاموش می کند. بنابراین در زمان تهیه یک اجاق گاز دقت داشته باشید که قابلیت ترموکوپل را داشته باشد.

صفحه نمایش اجاق گاز

معمولاً صفحه نمایش های اجاق گاز باعث می گردد که به صورت اتوماتیک زمان شروع و یایان پخت و پز را مشخص گردانیم و این برای تسلط بیشتر بر پخت و پز اهمیت دارد. البته این نکته را باید مد نظر قرار دهید که ممکن است برخی مدل های قدیمی اجاق گاز صفحه نمایش نداشته باشد.

فندک اتوماتیک داشته باشد

اجاق گازهای نسل پیشرفته دارای فندک خودکار هستند و زمانی که گاز را زیاد می کنید به صورت اتوماتیک روشن می گردد و دیگر نیازی نیست از فندک دستی یا کبریت برای روشن کردن اجاق استفاده کنید.

برخی از مدلهای اجاق گاز

اجاق گاز برتینو مدل Vaillant

اجاق‌گاز «برتینو» (Bertino) مدل «vaillant»یکی از گزینه های پرطرفدار در میان اجاق های خانگی محسوب می شود. این اجاق گاز دارای شش عدد شعله بوده و جنس شبکه آن را چدن تشکیل می دهد. درپوش شیشه نشکن داشته و از فندک نیز بهره می برد. جنس ولوم های آن زاماک بوده و همچنین از قابلیتهای دیگر این اجاق گاز بهره مندی از فر است. فر این اجاق گاز بین 150 تا 200 لیتر گنجایش داشته و از چراغ داخل آن نیز بهره می برد. از دیگر ویژگی های این اجاق گاز برخورداری از فندک فر و جوجه گردان است که این اجاق گاز را به یک مدل عالی با کیفیت خوب تبدیل ساخته است. این دستگاه برای ایمنی بیشتر دارای ترموکوپل بوده و از صفحه دیجیتال لمسی نیز بهره می برد. از دیگر خصوصیات این اجاق گاز بهره مندی از شعله زماندار است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   سینک گرانیتی یا سینک استیل ؟

دیگر ویژگی های اجاق گاز چیست؟

  • دارای سنسور برای امنیت بیشتر درب فر است
  • از سینی مخصوص برای چربی گیری برخوردار است
  • می توان حرارت داخل فر را مشاهده کرد
  • فن گردش هوا برای داخل فر دارد
  • از مزیت جوجه گردان بهره می برد.

ارتفاع، پهنا و عمق ان اجاق گاز به ترتیب 90، 90 و 60 سانتی متر است . وزن اجاق گاز به 67 کیلوگرم می رسد و جنس آن را آهن تشکیل می دهد.

‏اجاق گاز سینجر مدل SG-Apple

اجاق گاز سینجر مدل SG- Apple از کیفیت مناسبی بهره مند بوده و دارای 5 عدد شعله است. جنس شبکه این محصول را چدن تشکیل داده و دارای ویژگی های دیگری از قبیل درپوش شیشه نشکن است. این اجاق دارای فندک بودن و ولوم های آن از فلز با روکش نرم تشکیل شده است. از دیگر مزیت های این اجاق برخورداری از فر با گنجایش 76 لیتر است. فر این اجاق گاز دارای چراغ داخل و فندک است. بهره مندی از جوجه گردان از دیگر مزایای این اجاق گاز محسوب می شود. این دستگاه برای ایمنی بیشتر دارای ترموکوپل بوده و از تایمر نیز بهره می برد. ارتفاع، پهنا و عمق این اجاق گاز به ترتیب 85، 90 و 60 سانتی متر است. وزن این اجاق گاز 70 کیلوگرم بوده و جنس آن از استیل تشکیل شده است. این اجاق گاز به فن گردش هوا مجهز بوده و دارای ولوم های ارگونومیک است و همچنین دیواره های آن را می توان برای تمیز کردن جدا کرد.

منبع: بیگ مارکت وب

کاربر