مه ساز نازلی چیست ؟

مه ساز نازلی چیست ؟

مهپاش و مه ساز و رطوبت ساز نازلی از دیگر سیستم های تولید رطوبت ساز صنعتی و مه می باشد فرایند تولید مه در این سیستم با کمک یک کمپرسور ایجاد فشار و تعدادی نازل صورت می پذیرد ؛ به این نحوه که آب توسط یک پمپ فشار قوی که به یک الکترو موتور به صورت کوپله وصل شده است از داخل مخزن ذخیره آب مکش شده و فشرده می گردد و داخل شیلنگ مخصوص ( شیلنگ فتینگ ) پمپاژ می شود معمولا فشار ایجاد شده داخل شیلنگ توسط پمپ قابل تنظیم است و می توان از ۱۰ تا ۱۰۰ بار فشار داخل شیلنگ ایجاد کرد این شیلنگ به نوبه خود متصل است به نازل های که دارای سورخ های به ضخامت ۱۰ تا ۳۰ میکرون می باشند. فشار آب ایجاد شده در پشت نازل باعث می گردد تا آب از سوراخ های بسیار کوچک ناز عبور کرده و با عنایت به شکل هندسی نازل ( یا همان فوگر ) با هوا مخلوط شده و تبدیل به مه گردد.
قطعات مختلف مه پاش های نازلی :

– مخزن :
مخزن محل قرار گیری آب می باشد. پیشنهاد میشود پیش از ورود آب به مخزن، با استفاده از دستگاه های مختلف سختی آب گرفته شود و آب فیلترشده وارد مخزن شود. چرا که در صورت ورود آب با سختی بالا امکان گرفتگی نازل ها بسیار بالا می باشد.
– پمپ آب :
پمپ به منظور انتقال آب به داخل لوله های مخصوص مه پاش ها مورد استفاده قرار میگیرد. قدرت پمپ باید بر اساس متراژی که نیاز به استفاده از رطوبت ساز است تعیین شود و از این رو در صورتی که محیط مساحت زیادی داشته باشد از چندین پمپ میتوان استفاده کرد. اندیشه سبز از بهترین برندهای پمپ آب برای استفاده در سیستم های رطوبت ساز نازلی خود استفاده میکند.
– تصفیه آب ورودی :
به منظور جلوگیری از گرفتگی نازل ها، اب ورودی از یک صافی رد میشود. این صافی وظیفه ی جلوگیری از ورود آب سنگین به داخل لوله ها را دارد. از این رو کیفیت این قطعه بسیار مهم است. اندیشه سبز از بهترین صافی های موجود در بازار برای این قسمت استفاده میکند.
-لوله های مخصوص :
لوله های مورد استفاده در این نوع از رطوبت سازها، تحمل فشار بار بسیار بالایی دارند. از این رو زمانی که اب با فشار بالایی در داخل آنها ورود میکند، آسیبی به لوله وارد نشده و لوله نیز سبب کاهش فشار آب نخواهد شد. میزان لوله مورد استفاده بستگی به متراژ محیط مد نظر دارد. استاندارد کار بر این استوار است که برای هر پمپ با قدرت X ، مقدار حداکثر لوله مورد نیاز Y خواهد بود. از این رو در زمان خرید باید بر اساس نیاز واقعی خود اقدام به خرید نمایید.
– تابلو برق :
تابلو برق به منظور کنترل صحیح عملکرد مهپاش های نازلی مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به تمام اتوماتیک بودن تابلو برق امکان اتصال آن به کنترلرهای رطوبتی و در نتیجه عملکرد اتوماتیک تولید رطوبت نیز وجود دارد.
– نازل ها :
نازل ها نقشی اساسی در مهپاشی با مهپاش های نازلی را دارند. اینکه نازل ها از چه جنسی باشند، میزان پاشش آنها به چه گونه ای باشد، مقاومتشان در مقابل زنگ زدگی به چه گونه ای باشد، سیستم ضدچکه داشته باشند یا خیر از جمله مهمترین فاکتورها در انتخاب یک نازل مناسب برای مه پاش های نازلی می باشد.
کاربردهای مه ساز نازلی :
مهساز های نازلی کاربردهای بسیاری دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : در بعضی از بازار های سرپوشیده و غیرسر پوشیده از نازل مه پاش جهت خنک کردن محیط به عنوان یک سیستم برودتی و سرمایشی کم مصرف و کم هزینه استفاده میگردد در برخی از تالار های عروسی ، رستوران ها ، شهر بازی ها و … نیز معمولا از فوگر مه پاش برای خنک کردن فضا های غیر سرپوشیده استفاده میگردد در برخی تاسیسات نیروگاهی و صنعتی برای سرمایش نیز از این سیستم استفاده می شود،ایجاد اتاق مه سرد در استخر های عمومی و اختصاصی – گلخانه ها : بخصوص در گلخانه هایی با متراژ بالا ، استفاده از مهپاش های نازلی بسیار متداول می باشد. – سالن های پرورش طیور و دام : در سالن های بزرگ بخصوص در فصول گرم سال به منظور جلوگیری از ایجاد تنش گرمایی، از مهساز های نازلی استفاده میشود. در این سالن ها به منظور جلوگیری از اثر منفی صدای پمپ و موتور، یونیت ها در بیرون از سالن قرار میگیرد. – محیط باز : در محیط های باز، همچون محوطه ی ویلا ها ، محوطه ی رستوران ها و … به منظور تامین رطوبت فضای سبز و همینطور خنکی محیط در تابستان از مه پاش نازلی استفاده میشود. به طور کلی امکان استفاده از این نوع مهپاش ها در هر محیطی وجود دارد ، نکته مهم تامین قطعات با توجه به نیاز رطوبتی محیط است ، در محیط های کوچک موتور و پمپ ضعیفتر و در محیط های بزرگ قوی تر خواهد بود.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات سهند هواساز در سراسر کشور امکان پذیراست.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   مقایسه و بررسی کامل کتری برقی و سماور برقی از نظر کاربرد و ویژگی ها

لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید رطوبت ساز نازلی در شهرستانها و سایر کشورها تماس حاصل نمایید:
تلفن واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904 (021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

کاربر