مدعیان اسکار ۲۰۱۷

مدعیان اسکار ۲۰۱۷

جوایز اعضای آکادمی اسکار نقطه غزیمت و معیاریه واسه تولید و فیلما در امریکا. فیلمای زیادی هنوز در نوبت اکران هستن که از بختای اصلی جایزه اسکار حساب می شن. نشریه گاردین در گزارشی به معرفی فیلم‌هایی پرداخته که بیشترین شانس کسب جایزه رو در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار دارن:

«قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت»

«آنگ لی» کارگردان آمریکایی و تایوانی نسل که با کسب دو جایزه اسکار کارگردانی واسه فیلم‌های «کوهستان بروکبک» و «زندگی پی» به یه استاندارد در جوایز اسکار تبدیل شده، امسال با فیلم جدیدش«قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت»قدم در راه اسکار می‌گذارد که اقتباسی از کتابی نوشته «بن فونتن» است.

این فیلم که با تصمیم بی سابقه «آنگ الی» با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه (بسیار بالاتر از ۲۴ فریم بر ثانیه عادی) فیلمبرداری شده، نوآورانه‌ترین اثر این کارگردان مطرح حساب می‌شه و نمایش بخش‌هایی از اون در لاس وگاس با تعریف منتقدین از این راه و روش شجاعانه همراه بود.

داستان فیلم «قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت» که با فلاش بک‌های فراوون روایت می‌شه درباره تجارب یه سرباز ۱۹ ساله از جنگه. «جو آلین» تازه کار نقش اصلی فیلم رو رو دوش داره و «کریستین استوارت»، «وین دیزل» و «استیو مارتین» دیگه بازیگران این فیلم هستن.

«متفقین»

شرکت پارامونت با قرار دادن تاریخ اکران ماه نوامبر واسه فیلم «متفقین» نشون داده که این فیلم امید اول اونا واسه اسکار ۲۰۱۷ه. این فیلم جنگی- رومانتیک به کارگردانی «رابرت زمکیس» از دو بازیگر سرشناس و مورد توجه آکادمی یعنی «برد پیت» و «ماریون کوتیار» در نقش‌های اصلی بهره می‌برد.

«زمکیس» از سال ۱۹۹۴ و ساخت فیلم موفق «فارست گامپ» روی یه فیلمنامه جنگی کار نکرده بود. شرکت پارامونت سال گذشته فیلم «قدم زدن» رو واسه جوایز اسکار در نظر گرفت و حتی این فیلم در افتتاحیه جشنواره معتبر نیویورک به روی پرده رفت اما در آخر با بازخورد مثبتی از طرف منتقدین و اعضای آکادمی اسکار رو به رو نشد.
فیلم «متفقین» براساس داستانی واقعی و درباره دو آدمکش به نام‌های «مکث واتان» (برد پیت) و «ماریان بوسه‌ژوق» (ماریون کوتیار) است که طی مأموریتی واسه کشتن یه مقام آلمانی به همدیگه علاقه‌مند می‌شن.

«جکی»

 

ناتالی پورتمن»شش سال پس از کسب جایزه اسکار واسه بازی در فیلم «قوی مشکی»، با فیلم جدیدش «جکی»خود رو واسه برگشتی نورانی به جوایز اسکار آماده می‌کنه.

«پورتمن» در این فیلم در نقش «جکی کندی» بازی کرده و نکته‌ای که بیشتر از هر چیز تماشای این فیلم رو جذاب می‌کنه حضور «پابلو لاورین» کارگردان نامزد اسکار شیلیایی فیلم «NO» پشت دوربین این فیلمه که ساخت اولین فیلم انگلیسی زبون خود رو تجربه می‌کنه. گفته می‌شه نمایش بخش‌هایی از این فیلم در بازار جشنواره فیلم کن امسال موجب حیرت زدگی و تشویق خریداران شده.

«دامین شِزل» که با فیلم قبلی‌اش «شلاق» از جشنواره ساندنس شروع کرد و تا کسب ۳ جازه اسکار پیش رفت، امسال با فیلم« لالالند»که فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز هم هست در تلاشه راه گذشته رو تکرار کنه.
این فیلم موزیکال که «رایان گاسلینگ» و «اما استون» بازیگران اصلی اون هستن در واقع ادای احترامی به عصر طلایی فیلم‌های موزیکال در هالیووده اما داستان فیلم در فضایی معاصر رقم می‌خورد. «رایان گاسلینگ» در این فیلم در نقش یه پیانیست اجرای نقش می‌کنه که زندگی عاشقانه‌ای با یه بازیگر با بازی «اما استون» داره اما وقتی که این دو به موفقیت بیشتری دست می‌پیدا کنن با مشکلاتی رو به رو می‌شن.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   ۹ مرگ و قتل عجیب تاریخی که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد

در  این فیلم «جی کی سیمونز» بازیگر برنده اسکار فیلم «شلاق» و هم اینکه «جون لجند» خواننده معروف آمریکایی هم بازی می‌کنن. دو فیلم برنده اسکار «جاذبه» و «اسپاتلایت» هر دو واسه اولین بار در افتتاحیه جشنواره ونیز به روی پرده رفتن.

اولین باری که «کامل فورد» طراح مد و فشن پا به میدون فیلمسازی گذاشت تونست با فیلم «یه مرد مجرد» همه رو حیرت‌زده کنه، درامی احساسی و جذاب که نامزدی اسکار بهترین بازیگری رو واسه «کالین فرث» به ارمغان آورد. «کامل فورد» حالا پس از هفت سال با دومین فیلم خود با نام «حیوانات شبونه» براساس رمان تشویق شده «تونی و سوزان» نوشته «آستین رایت» برگشته که نشون دهنده داستان یه صاحب گالری هنریه که تحت تاثیر رمانی نوشته همسر قبلی خود قرار می‌گیرد. «ایسلا فیشر»، «لاورا لینی» و «آرمی هامر» بازیگران این فیلم هستن.

مایکل کیتون نیزبا بازی در فیلم جدید «بنیانگذار» که براساس زندگی «ری کراک» موسس فروشگاه‌های مک‌دونالده در تلاشه تا در آخر اولین اسکار رو به خونه ببره. کارگردانی این فیلم رو دوش «جون لی هنکاک»است که در سال ۲۰۰۹ در عین حیرت زدگی با فیلم «نقطه کور» به جمع نامزدهای پایانی اسکار بهترین فیلم راه یافت.

پس از جنجال‌های ایجاد شده دور و بر جوایز اسکار سال گذشته و اعتراض‌ها به اسکار سفید، فیلم «یه قلمرو متحد»به کارگردانی «اما آسانته» می‌تونه حرف‌های زیادی در فصل جوایز سینمایی داشته باشه. در این فیلم «دیوید اویلو»در نقش «سرسته خامه» بازی می‌کنه که در سال ۱۹۵۲ درسن ۴ سالگی به عنوان اولین پادشاه «بوتساوانا» کشور تحت پشتیبانی بریتانیا در اون زمان انتخاب شد و «رزاموند پایک»هم در نقش «روث ویلیامز» یه زن لندنی بازی می‌کنه که علی‌رغم جنجال‌های فراوون در بالاترین سطح سیاسی در آفریقای جنوبی که درگیر آپارتاید بود و شرایط ناآرام  در بریتانیا با «سرسته خامه» ازدواج می‌کنه.

هرچند فکر نمی‌رود فیلم «سکوت» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی»به موفقیت تجاری «گرگ وال‌استریت» ساخته قبلی ایشون برسه اما مطمئنا یکی از فیلم‌های مورد توجه آکادمی اسکار میشه. فیلم «سکوت» براساس رمان برنده جایزه نوشته «شوساکو اندو»، نویسنده ژاپنی در سال ۱۹۶۶ه که پیش ازاین دوبار در سال‌های ۱۹۷۱ به کارگردانی «ماساهیرو سینودا» و در سال ۱۹۹۶ به کارگردانی «ژائو ماریو گریلو» به سینما اومده بود.

داستان فیلم «سکوت» براثر رویدادی واقعی و درباره یه مُبلغ آئین مسیحیت در قرن هفدهم با بازی «لیام نیسون»است که به ژاپن سفر می‌کنه و در اونجا مجبور می‌شه دین مسیحیت رو تکذیب کنه و از اون روی برگرداند.

دو کشیش جوون‌تر با بازی «اندرو گارفیلد» و «آدام درایور»که واسه نجات این مبلغ راهی ژاپن می‌شن هم به سرنوشتی مشابه دچار می‌شن. گفته می‌شه این فیلم که از اون به عنوان رقابت برانگیزترین فیلم «اسکورسیزی» یاد می‌شه به مدت ۲۳ سال پروژه سینمایی مورد علاقه اسکورسیزی بوده که در آخر امسال به سینما میاد.

bagh