پیش بینی آینده جهان از نگاه مدیرعامل شرکت مرسدس بنز

پیش بینی آینده جهان از نگاه مدیرعامل شرکت مرسدس بنز

آینده جهان حتما تحت تاثیر نانوفناوری، کریپتوکارنسی‌ها، بلاک چین، رایانش ابری، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و انقلاب فناوری اطلاعات و سفرهای فضایی و تغییر عمیق و عجیب در سبک زندگی دیجیتالی مردمون روزگار ما میشه. کی فکر میکرد هر ۱ واحد بیت کوین ۶ سنتی به ۱۸ هزار دلار برسه و انقلاب دات کاما در دهه نود میلادی قرن بیستم، از زندگی تا سیاست خارجی و اقتصاد جهانی رو تحت تاثیر  بلامنازع خود بذاره تا جایی که رییس جمهور آمریکا، ساعاتا در طول روز پشت توییتر نشسته و توییت پراکنی واسه میلیاردها کاربر اینترنت کنه!

آینده جهان دست کم تا نیمه اول قرن بیست و یکم، از اون افرادیه که خود رو مجهز به علم و سواد اطلاعاتی کنن که از پشت میز مدرسه و دانشگاه بدست نمیاد.
آینده آموزش جهان، شک نداشته باشین به دنبال راهی میره که فنلاندیا حالا دنبال کردن و آموزش مهارت محور فناورانه رو در دستور کار قرار دادن. فهم آینده حتما سخته و شاید واسه شناخت اون، باید به سمت منتالیستا رفت! اما مدیرعامل غول خودروسازی جهان (مرسدس بنز)، پیش بینی جالبی از آینده در مصاحبه خود با رسانه ها کرده که تاملی بر اون خالی از لطف نیس.

دیتر زیچه مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز در سخنرانی اخیری که داشت اعلام کرد ۸۰ درصد رفت و آمدهای شهری در آینده حذف می شه.

  • آینده خودرو: رقیبان ما شرکت‌های تولید خودرو نیستن بلکه شرکتهایی مثل اپل, گوگل و سیسکو هستن. در پنج تا ده سال آینده نرم افزار و اطلاعات همه صنایع رو خواهد بلعید.
  • آینده فناوری اطلاعات: شرکت خدماتی اوبر UBER که الآن بزرگترین شرکت تاکسیرانیه صاحب یه ماشین هم نیس و فقط یه نرم افزاره!
  • داستان ایرباس: الان شرکت ایرباس بزرگترین شرکت هتلداری دنیاس بدون داشتن حتی یه هتل ملکی!
  • آینده پزشکی دیجیتالی: شرکت Watson با ارائه نرم افزار تشخیصی خود، با دقت صد در صد به کمک پزشکان در تشخیص شکلای جور واجور سرطان میاد. نرم افزارهای مثل ساز ساختار DNA ، شانس موفقیت در لقاح مصنوعی یا IVF رو به ۹۹ درصد می رسونن.
  • آینده حمل و نقل: تا ۸۰ درصد از رفت و آمدهای شهری حذف می شن و سیستمهای اطلاعاتی جای اونا رو می گیرن … پس آلودگی هوا نداریم، تصادف به کمترین حد ممکن می رسه و وقت بیشتری واسه تفریح داریم.
  • آینده بیمه: به دو دلیل شرکت‌های بیمه به لبه ورشکستگی می رسن، اول بخاطر کاهش فعالیتهای فیزیکی مخصوصا در حمل و نقل و دوم پیش بینی بسیار دقیق سیستمهای هوش مصنوعی از آینده، نیاز ما به بیمه رو کمتر می کنه.
  • آینده کشاورزی: کشاورزی بدون خاک و براساس اطلاعات با بهره وری ۹۹ درصدی در مصرف آب ، جای کشاورزی سنتی رو می گیره.
  • آینده پول: پول جای خود رو به اطلاعات یا پول دیجیتالی می ده ، پول دیجیتالی نقشوو پشتوانه ارز رو در جهان بازی می کنه.

شاید بشه گفت تنها کار و کاسبی فیزیکی که در آینده رشد می کنه ، گردشگریه.

  • آینده اطلاعات: آدما کارای خود رو به سیستم‌های اطلاعاتی واگذار می کنن و تفریح رو واسه خود نگه دارن.
  • آینده وکالت: در آمریکا واسه وکلای جوون دیگه کار پیدا نمی شه چون خیلی راحت و با کمک شرکت IBM شما می تونین بادقت نود درصد راهنماییی حقوقی بشوید.
  • آینده خودرو: از سال ۲۰۱۸ ماشینهای بدون راننده در خدمت حمل و نقل هستن. این مورد صنایع رو در سال‌های آینده دچار مشکل می کنه. بچه‌ان ما دیگه احتیاجی به گرفتن گواهینامه رانندگی ندارن و همینطور دیگه وجود پارکینگها بی معناست. چهره شهرهای آینده با این تغیرات عوض می شه و اخبار وحشتناک رانندگی رو دیگرنخواهیم داشت. صنایع خودروسازی ورشکسته می شن . شرکت‌های بیمه هم ضربه بزرگی می خورن و بازار املاک و مستغلات وجود خود رو از دست میدن.
  • آینده زندگی شهری: شهرا آلودگی صوتی کمتری دارن. برق با کمک روشای نوین تولید ارزون خوهد شد.
    مشکل آب حل می شه چون بیشتر به مصرف خوردن می رسه. بررسی سلامت افراد ارزون و میتونه از راه موبایل بررسی شه.
  • آینده چاپ: چاپ سه بعدی بزودی و با سرعت تموم به خدمت طراحان صنتعی میاد و خیلی راحت از راه موبایل. کشور چین در این مورد کار رو شروع کرده. اگه می خواید وارد دنیای جدید شید ایده‌ی شما باید با موبایل رابطه داشته باشه وگرنه باید اونو از یاد ببرین. ایده هایی که واسه قرن بیست .طراحی شدن در قرن ۲۱ محکوم به شکست هستن.
  • آینده  شغل: هفتاد تا هشتاد درصد شغلها تا بیست سال آینده دیگه وجود ندارن. شغلهای جدید به وجود میان ولی معلوم نیس در این مدت کوتاه مقدار اونا کافی باشه.
  • آینده گوشت: گوشت جفت و جور شده که جانشین گوشت گاو و گوساله میشه نیاز جامعه رو به گرانی تولید گوشت نابود می کنه و همینطور ۳۰ درصد زمین‌های کشاورزی که واسه تامین غذای دام مصرف میشه آزاد می شه ودر کنار اون شرکتهای علم بنیان حشراتی رو به بازار میارن که پروتئین بیشتری رو دارن که خیلی از مردم اونرو دوست ندارن.
  • آینده اپلیکیشنا: الان یه اپلیکیشن بنام مودیز هست که احساس شما رو نشون می ده. در سال ۲۰۲۰ اپلیکیشنهای دیگری میتونن از راه بررسی حالت‌های صورت بگن که کلام گفته شده دروغ یا راسته! تصور کنین چه اتفاقی واسه سیاستمداران می افته!!
  •  آینده کریپتوکارنسی: بیت کوین یه پول دیجیتاله که میتونه نقش پشتوانه ارز رو در جهان رو بازی کنه.
  • آینده تحصیلات: در مورد تحصیلات تا سال ۲۰۲۰ هفتاد درصد مردم دارای موبایل هستن و این بدون معناست که دسترسی به اموزش جهانی دارن و می‌تونن از موسسه Khan academy استفاده کنن،دسترسی رایگان به آموزش مجانی واسه همه کودکان بر قرار می شه همینطور تحصیل در کشورای پیشرفته.  میشه با در دسترس قرار دادن اپلیکیشن آموزش زبون انگلیسی به شکل مجانی به کودکان در آفریقا و بقیه نقاط جهان اونا رو قادر به صحبت به زبون انگلیسی در حد عالی در عرض شش ماه کرد.
یکی دیگر از نوشته های سایت :   تار مویی بسیار عجیب از دختری ۱۸ ساله در کلیسای وانک اصفهان

به نظر شما آینده زندگی بشر چیجوری میشه؟

bagh