با قوانین عجیب ازدواج در خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا شوید

با قوانین عجیب ازدواج در خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا شوید

ازدواج با خاندان سلطنتی بریتانیا واسه بیشتر مردم یه رویا به نظر می رسه اما همه از شرایط زندگی در اینجور خونواده ای آگاه نیستن. مثلا، قوانین و مقررات بسیار زیادی هست که خاندان سلطنتی باید از اونا پیروی کنن و حتی بعضی از اونا خنده دار هستن. در ادامه به ۱۲ قانون عجیبی می پردازیم که واسه ازدواج با خاندان سلطنتی بریتانیا هست.

۱- اجازه ازدواج اعضای خاندان سلطنتی رو ملکه صادر می کنه

براساس قانون ازدواج خاندان سلطنتی مربوط به سال ۱۷۷۲، اعضای ارشد خاندان سلطنتی نمی تونن با شخص مطلقه یا کاتولیک ازدواج کنن. با این حال، این قانون در سال ۲۰۱۳ جای خود رو به قانون توالی سلطنت داد. براساس این قانون جدید، تنها ۶ ولیعهد اول به اجازه ملکه واسه ازدواج نیاز دارن. ملکه الیزابت اجازه ازدواج پسرش پرنس چارلز با کامیلا بولز، نوه اش پرنس ویلیام با کیت میدلتون و نوه دیگش پرنس هری با مگان مارکل رو صادر کرد.

۲- اعضای خاندان سلطنتی با اجازه ملکه می تونن با افراد عادی ازدواج کنن

در گذشته اعضای خاندان سلطنتی تنها اجازه داشتن با بقیه افراد خاندانای سلطنتی ازدواج کنن. به خاطر همین بود که پرنس چارلز در آخر به جای کامیلا پارکر بولز، با دایانا اسپنسر ازدواج  کرد.
دایانا از خونواده ای سلطنتی اما کامیلا یه فرد عادی بود. این مسأله مشکلات زیادی رو واسه خاندان سلطنتی بریتانیا به وجود آورد. اما امروزه اعضای خاندان سلطنتی می تونن با اجازه ملکه با افرادعادی ازدواج کنن.

۳- ازدواج با ملکه به معنی پادشاه شدن همسرش نیس

وقتی یه ملکه بریتانیایی ازدواج می کنه، شوهر اون همسر ملکه میشه نه پادشاه و تنها عنوان پرنس می گیره. پرنس فیلیپ، همسر ملکه الیزابت هیچوقت پادشاه نمی شه چون اصلیت اون یونانی و آلمانیه و در نتیجه نمی تونه عنوان پادشاهی رو داشته باشه. این مسأله در مورد پرنس آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا هم به دلیل اصلیت آلمانی اش وجود داشت. به همین ترتیب وقتی یه پادشاه بریتانیایی ازدواج می کنه، زن اون همسر پادشاه میشه نه ملکه اما عنوان پرنسس نمی گیره. وقتی که پرنس ویلیام به پادشاهی برسه، عنوان کیت میدلتون، همسر پادشاه میشه. حالا مگان مرکل با ازدواج با پرنس هری، مانند کیت میدلتون عنوان دوشس داره.

۴- بعد از ازدواج با خاندان سلطنتی، حق شرکت در امور سیاسی رو ندارن

اعضای خاندان سلطنتی اجازه شرکت در اتفاقات سیاسی رو ندارن. این مسأله شامل رأی دادن و اداره هر گونه نهاد عمومی می شه.
دلیل اصلی این موضوع اون هستش که اونا باید بی طرف بمونن. اونا چهره هایی عمومی هستن و باید بتونن با همه بخشای جامعه احساس همدردی داشته باشن. داشتن مقام سیاسی به این توانایی اونا آسیب میزنه.

۵- بعد از ازدواج، فقط با عنوان سلطنتی خطاب می شن

بعد از ازدواج با خاندان سلطنتی، همسران رو نمیشه با نام کوچیک شون خطاب کرد.
کیت میدلتون، دوشس کمبریج رو در گذشته «کیت» خطاب می کردن اما حالا اونو فقط با عنوان کاملش یا «خانوم» میشه خطاب کرد.
خطاب کردن ملکه الیزابت با «والاحضرت» هم پذیرفته س.

۶- باید از خوردن صدف دوری کنن

به اعضای خاندان سلطنتی پیشنهاد شده از خوردن صدف دوری کنن چون خطر مسمومیت غذایی اون بسیار بیشتر از مواد غذایی دیگه س. علاوه بر این، به اونا پیشنهاد می شه از خوردن گوشت خام و آب شیر در کشورای دیگه و غذاهای نامتعارف یا تند به همون دلیل دوری کنن. البته همه اعضای خاندان سلطنتی طبق این مقررات سخت عمل نمی کنن و مثلا می گن پرنس هری بعضی وقتا صدف می خوره.

۷- اجازه گرفتن سلفی ندارن

وقتی مگان مارکل به همراه پرنس هری به شهر ناتینگهام رفته بود، یکی از طرفدارهایش از اون درخواست کرد باهم یه سلفی بگیرن اما مارکل به اون گفت که اونا اجازه گرفتن سلفی رو ندارن. با اینکه در سراسر اینترنت میشه سلفیایی از اعضای خاندان سلطنتی پیدا کرد، اما پرنس ویلیام و همسرش کیت میدلتون و همینطور ملکه الیزابت هیچوقت این کار رو انجام نمی دن. در جریان سفر ویلیام و کیت به کانادا در سال ۲۰۱۶، دولت کانادا دلیل نبود تمایل خاندان سلطنتی به گرفتن سلفی رو توضیح داد. در واقع گرفتن سلفی به معنی اون هستش که شما واسه این کار باید پشت خود رو به خونواده سلطنتی کنین اما هیچوقت نباید اینطور باشه. اونا بهتر می دونن صورت شما رو ببینن.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   سرقت عجیب: بریدن در سالن کنسرت برای دزدیدن نقاشی بنکسی

۸- یه شخص کاتولیک هیچوقت نمی تونه پادشاه شه

براساس قوانین سلطنتی، هیچ کدوم از ولیعهدها نمی تونن با یه شخص کاتولیک ازدواج کنن و حق سلطنت داشته باشن. واسه همینه که ملکه الیزابت رهبر کلیسای انگلستانه. در سال ۲۰۱۵، این قانون کمی تغییر یافت و اصلاحات انجام شده به اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا اجازه داد بتونن با یه کاتولیک ازدواج کنن و بازم پادشاه یا ملکه باقی بمونن. با این حال، اگه از اعضای خاندان سلطنتی کسی خود کاتولیک باشه هنوز نمی تونه پادشاه شه.
مثلا، اگه پرنس جورج، پسر پرنس ویلیام با زنی کاتولیک ازدواج کنه و فرزندان اونا مذهب کاتولیک داشته باشن، این فرزندان هیچوقت نمی تونن به سلطنت برسن.

۹- ملکه تموم کارای خونواده رو تعیین می کنه

همه اعضای خاندان سلطنتی باید از ملکه پیروی کنن. مثلا، اگه ملکه از جای خود بلند شه، بقیه اعضای خونواده سلطنتی هم باید از اون پیروی کنن و بعد از اینکه ملکه نشست، اونا هم باید بشینن. وقتی اون غذا می خوره بقیه هم باید غذا بخورند و وقتی دست از خوردن میکشه اونا هم باید از اون اطاعت کنن. قدمت این قوانین به صدها سال پیش در سلطنت بریتانیا برمیگرده.

۱۰- باید براساس مقام سلطنتی بایستند

بعد از ازدواج با خاندان سلطنتی، رعایت عنوان و جایگاه شخص در سیستم درجه بندی سلطنتی اهمیت زیادی داره.
اعضای خونواده سلطنتی در انظار عمومی یا مراسما باید به ترتیب درجات سلطنتی بایستند. در واقع، ملکه جلوتر از بقیه و بعد از اون همسرش پرنس فیلیپ وای میسته. بعد از اون ترتیب این جوری س: پرنس چارلز و همسرش کامیلا، پرنس ویلیام و همسرش کیت میدلتون و در آخر پرنس هری و همسرش مگان مارکل.

۱۱-  اجازه امضا کردن ندارن

اعضای خاندان سلطنتی از امضا کردن دست نوشته هاشون منع شدن. اونا تنها اجازه دارن اوراق رسمی ای رو که با اجازه ملکه جفت و جور شدن امضا کنن. دلیل این مسأله اون هستش که از جعل شدن امضای اونا جلوگیری شه.

با این حال، استثناهایی هم هست.

اگه یکی از اعضای خونواده سلطنتی در مراسمی رسمی حضور یابد که در اون دفترچه مهمانان (دفترچه ای که مهمانان یه مراسم با امضای اون اعلام می کنن در اونجا حضور پیدا کردن) هست، می تونن اونو امضا کنن.

۱۲- لباس مخصوص عزاداری رو همیشه در سفر به همراه دارن

اعضای خاندان سلطنتی در زمان سفر همیشه باید یه دست لباس مشکی به همراه داشته باشن تا در صورت فوت یکی از اعضا ازش استفاده کنن. این سنت از سال ۱۹۵۲ شکل گرفت، وقتی که ملکه الیزابت به همراه همسرش پرنس فیلیپ به کنیا رفته بود و پدرش شاه جرج ششم یهو از دنیا رفت. ملکه الیزابت هیچ لباسی مشکی ای به همراه نداشت، به خاطر همین وقتی که به انگلستان رسید مجبور شد به دستیارش بگه یه دست لباس واسه اون به داخل هواپیما بیاره.

bagh