عادات و سنت هایی که سبب می شوند زنان چینی جوان تر از سن شان به نظر برسند

عادات و سنت هایی که سبب می شوند زنان چینی جوان تر از سن شان به نظر برسند

زنان چینی به دونستن راز و رمز جوونی و زیبایی در میان کشورای شرقی معروفند. در بعضی مواقع حدس زدن سن زنان چینی سخته چون که خیلی از اونا مثل هم در حدود بیست ساله به نظر می رسن.

با اینکه ژنتیک و نژاد می تونه در این زمینه ها بسیار اثر داشته باشه، با این حال انجام بعضی از کارا می تونه در جوون تر به نظر رسیدن زنان این کشور نقش داشته باشه که در ادامه اونا رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم:

زنان چینی، هزینه های زیادی رو واسه اجناس آرایشی و بهداشتی مصرف می کنن: ماهیانه دست کم ۳۰۰ دلار که چیزی برابر ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومنه واسه خرید لوازم آرایشی هزینه می شه.
اونا برنده های آرایشی کره ای، ژاپنی و شکلای جور واجور بسیار گران اروپایی رو به شکلای جور واجور چینی اون بهتر می دونن.

از اونجایی که در میون این زنان تصور زیبایی داشتن پوست روشنه اونا تموم تلاش خود رو می کنن تا پوست روشن تری داشته باشن. واسه این کار از کرمای ضدآفتاب روشن کننده، کرما و ماسکای سفید کننده استفاده می کنن. خرید چیزایی چون کرمای مخصوص برنزه کردن پوست در تصور اونا هم وجود نداره.

  • از نظر زیبایی اندام مثل خیلی از نقاط دیگه جهان، لاغر بودن خیلی با اهمیته و هر کسی که لاغر نباشه، گنده و تپل در نظر گرفته می شه.
    مثلا فردی مثل «چارلیز ترون» از نظر اونا بزرگ و چاقه.
  • کمی تپل بودن خیلی هم بد نیس و می تونه بانمک هم باشه اما هیچوقت نباید یه زن چینی رو قوی صدا زد. از دیدگاه اونا این صف بسیار مردونه س و اگه واسه خانوما به کار برده شه می تونه توهین حساب شه.
  • دختر در چین باید شیرین، بانمک و ستودنی باشه و مثل یه پرنسس به نظر برسه. این بدون معناست که لباسا و وسایلی که خانوما استفاده می کنن باید رنگایی چون صورتی و طرحایی از حیوانات رو در ورداشته باشه. این در مورد تموم ده های زندگی اونا هست و تنها مخصوص سنین خاصی نیس.
  • زنان چینی صبحا زود از خواب بلند می شن و شبا هم زود به تختخواب می رن. چرت کوچیکی هم بعد از ناهار میزنن. تموم چینیا تو یه زمان صبحونه، ناهار و شام می خورن. وقتی که میخوان قراری رو واسه ملاقات با دوستان یا اعضای خونواده خود مشخص کنین به ساعت خاصی اشاره نمی کنن و مثلا می گن “بعد از ناهار”.
  • هر زن چینی ای خوب می دونه چه غذاهایی واسه خانوما خوبه. مثلا می دونن که در چه فصلی و واسه قشنگ تر به نظر رسیدن باید چه خوراکیایی رو مصرف کنن. مثلا زنجبیل، کنجد مشکی و جوجوبا می خورن. هم اینکه بهتر می دونن که شکر غیرفرآوری شده مشکی و نه قهوه ای بخورند
  • در کل از شیرینی و شکلات دوری می کنن. زنان چینی کلا علاقه بیشتری به خوراکیای شور، سبزیجات و چیزای گیاهی دارن که در مقایسه با شیرینی جات واسه شون بسیار مفیدتره.
  • اونا علاقه زیادی به گرفتن سلفی و به اشتراک گذاشتن اون در شبکه های اجتماعی دارن. در تموم موبایلای چینی فیلترهایی واسه دوربینای شون هست که به طور خودکار چشمای شون رو بزرگ تر و تیره تر و مشکلات رو برطرف می کنه.
    یکی از دلایل قشنگتر به نظر رسیدن دختران چینی هم همینه.
  • زنان چینی عادت دارن که لباسایی با بالاتنهای پوشیده بپوشن. هم اینکه پوشیدن لباسی سنتی به نام qipao، که لباسی تنگه و در کمد لباس تموم زنان چینی هست به اونا در حفظ اندام شون کمک می کنه.
  • دومین دشمن زنان چینی بعد از آفتاب، سرماست. اونا تنها آب گرم می خورن و بعضی از اونا بستنی هم نمی خورن. واسه جلوگیری از ورود سرما به بدن شون، حدود یه ماه بعد از زایمان دوش نمی گیرن و به جای اون خود رو با ترکیبی از آب و زنجبیل می شویند.
  • یکی دیگه از سنتای باحال زنان چینی، «زو یو زی» (zuo yue zi) است. در این سنت نوزادی که تازه متولد شده به مدت یه ماه روی تخت باقی می مونه و در طول این مدت از خونه خارج نمی شه و در داخل پارچه های گرمی نگه داشته می شه. نوزاد به وسیله مادر یا بستگان خانومِ خونواده مرد نگهداری می شه.
    زنی که تازه مادر شده در این دوران استراحت می کنه و تا بتونه انرژی از دست رفته رو باز یابد و از پمادهای درمانی هم واسه بازیافتن اندام گذشته خود استفاده می کنه.

    این کار به مدت یه ماه ادامه پیدا می کنه.

  • و در آخر بخش بزرگ زیبایی و جوونی زنان چینی به پشتیبانی همسران اونا برمیگرده. شاید در هیچ جای جهان، زنان تا این اندازه به وسیله همسران شون مورد پشتیبانی قرار نگیرند.
یکی دیگر از نوشته های سایت :   مصرف روزانه آسپرین به جای اینکه مفید باشد، ضرر دارد

bagh